Grecia a acceptat in aprilie sa vanda o participatie de 67% in portul Pireu grupul Cosco, pentru 368,5 milioane de euro. Dupa aprobarea acordului de concesiune, tranzactia mai trebuie aprobata de Parlament si de Autoritatea de Concurenta.

Este a doua mare privatizare majora din iulie, cand Grecia a obtinut al treilea pachet de asistenta financiara, in valoare de 85 de miliarde de euro, ce prevede vanzari ale activelor de stat. Banii obtinuti vor fi folositi la achitarea imprumuturilor primite pentru recapitalizarea bancilor si pentru finantarea investitiilor. Anul acesta, Grecia vrea sa vanda o participatie majoritara in portul Thessaloniki.

La sfarsitul lunii mai muncitorii din portul Pireu au declansat o greva de 48 de ore, anuntand ca se opun vanzarii si cerand protejarea statului lor in cadrul privatizarilor. Vineri, ei s-au strans in fata cladirii unde a avut loc adunarea actionarilor portului Pireu, fiind supravegheati de 300 de politisti. Muncitorii refuza sa reia lucrul pana cand nu primesc asigurari de la Guvern privind drepturile lor.

Surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au anuntat recent ca firma Cosco ar urma sa inainteze o oferta pentru preluarea companiei de cale ferata din Grecia, Trainose. Prin achizitionarea Trainose si a portului Pireu, Cosco ar obtine legaturi maritime spre Canalul de Suez si legaturi feroviare catre Balcani si Europa Centrala si de Est (CEE).

In decembrie, Cosco si-a sporit forta financiara dupa ce a fuzionat cu China Shipping Group. Acum, compania se concentreaza pe extinderea cotei de piata in Grecia, intr-o perioada dificila pentru sectorul de transport maritim.