"Am decis sa nu prelungim contractul din cauza isteriei antirusesti, a razboiul informatic care continua", a declarat, pentru CNNMoney, Dmitri Peskov, purtator de cuvant al Kremlinului. 

Ketchum a anuntat ca nu mai reprezinta Rusia in Statele Unite sau Europa, dar ca va pastra un birou la Moscova. Compania a refuzat sa faca alte comentarii. 

Firma a fost angajata de Rusia in 2006, inainte de Summitul G8 de la Sankt Petersburg, pentru a ajuta Kremlinul in relatia cu presa occidentala. 

Cel mai mare succes al ei a fost publicarea unui material de opinie controversat in The New York Times (NYT), semnat de Putin. Acest articol din 2013 critica "exceptionalismul american" si a provocat o reactie dura din partea mass-media occidentala impotriva agentiei. 

Ketchum a facturat Moscovei aproape 30 de milioane de dolari pentru serviciile pe care i le-a oferit in cei noua ani, potrivit unor documente depuse de catre companie la Departamentul american al Justitiei. 

Ketchum a deschis calea catre publicatii occidentale ca Bloomberg, The Wall Street Journal si Washington Post pentru a promova un summit BRICS, al puterilor emergente Brazilia, Rusia, India, China si Africa de Sud. 

Ketchum a fost implicata, de asemenea, in campania de promovare a Jocurilor Olimpice de Iarna de la Soci si in obtinerea de catre Rusia a statutului de membru la Organizatia Mondiala a Comertului. 

"Daca cheltuiesti o multime de bani pe comunicare, vrei sa dea roade si nu este posibil in acest mediu plin de ura", a subliniat Peskov. 

Activitatea Ketchum de promovare a Rusiei a scazut deja puternic in ultima perioada. Firma a castigat 1,5 milioane de dolari din campanii pentru Guvernul rus in 2013 si doar jumatate din aceasta suma in 2014. 

Un contract separat cu gigantul rus Gazprom este in continuare in vigoare, desi firma nu a mai emis facturi pentru compania rusa de stat cu sase luni inainte de sfarsitul lui noiembrie 2014. Incepand din 2007, agentia americana a incasat 30 de milioane de dolari de la Gazprom.