Peste 100 de companii franceze vor fi reprezentate la discutii, printre care grupul petrolier Total, conglomeratul industrial Alstom, operatorul de telecomunicatii Orange si producatorul auto Renault, potrivit Financial Times, citat de Mediafax.

Vizita, care va dura trei zile, creste sperantele Iranului pentru un acord interimar privind programul nuclear, care ar putea conduce la revenirea investitorilor straini dupa mai multi ani de sanctiuni economice.

Desi Franta a adoptat o pozitie dura fata de Iran in discutiile privind controversatul program nuclear al Teheranului, guvernul de la Paris se misca repede pentru a asigura un avantaj strategic companiilor franceze pe o piata de desfacere uriasa, cu 80 de milioane de locuitori, care ar putea fi redeschisa in curand investitiilor straine.

Companiile franceze Areva si EDF, cu operatiuni extinse in domeniul energiei nucleare, nu vor fi reprezentate la discutii. Vizita este organizata de MEDEF, cea mai mare federatie a patronatelor din Franta.

"Desi acordul recent privind programul nuclear ofera doar o relaxare limitata a sanctiunilor, a aparut o dinamica noua in discutii. Posibilitatea accesului la o piata de 80 de milioane de persoane este foarte atractiva", a afirmat un oficial al organizatiei, citat de FT.

Citeste si: Miza economica a acordului nuclear dintre puterile lumii si Iran. Marii castigatori: companiile auto si transportatorii de petrol

In delegatie vor fi reprezentate sectorul consultantei, al administrarii activelor, industria serviciilor ingineresti, industria alimentara, sectorul transporturilor, avocatura, asigurarile, publicitatea, constructiile, industria farmaceutica si sportul. O singura banca franceza va fi reprezentata la Teheran, noteaza FT.

MEDEF subliniaza ca delegatia vizeaza dialogul si construirea de relatii, fara asteptari concrete legate de semnarea vreunui contract.

Producatorii auto francez Peugeot-Citroen si Renault erau principalii jucatori de pe piata iraniana inainte de inasprirea sanctiunilor economice. Peugeot-Citroen a vandut in 2011 un total de 458.000 de autovehicule in Iran, revendicand o cota de piata de aproape o treime, iar vanzarile Renault ajungeau la 100.000 de unitati pe an.

Mediul de afaceri german va trimite de asemenea o delegatie in Iran, spre sfarsitul lunii februarie, ulterior fiind asteptati si reprezentanti ai companiilor olandeze, noteaza FT.

Totodata, la Teheran circula zvonuri legate de discutii ale companiilor americane, prin reprezentanti din alte tari, cu inalti oficiali iranieni.

Presedintele Camerei de Comert din Iran, Gholam-Hossein Shafei, a declarat ca numarul vizitelor delegatiilor straine a crescut de peste cinci ori fata de anul trecut.