Potrivit Bancii Mondiale, infrastructura rutiera este principala frana a dezvoltarii economice in Rusia, doar o treime din soselele federale indeplinind standardele de calitate. "Starea drumurilor este o problema reala, care constrange activitatile de afaceri, investitiile si dezvoltarea teritoriilor rusesti", a spus Vladimir Putin, premierul Rusiei, la o intalnire cu autoritatile locale din orasul Tver, situat la circa 220 de kilometri de Moscova.

Cand vom ajunge la mare pe autostrada

Premierul a adaugat ca resursele financiare ale tarii permit dublarea volumului activitatilor de constructie de drumuri in urmatorii zece ani.

Datele Bancii Mondiale arata ca cheltuielile pentru infrastructura rutiera au scazut la 1,5% din PIB in 2009, de la 2,8% din PIB in 2000, fata de nivelul de 3,5% din PIB in China.

Rusia a majorat in acest an cheltuielile pentru constructia de drumuri cu 40%, la 25 de miliarde de dolari, iar anul trecut a finalizat o autostrada care leaga Rusia europeana de Orientul Indepartat.

Cum stau lucrurile in Romania

Dupa amanari repetate si conflicte cu firmele constructoare, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca autostrada Timisoara - Arad va fi terminata in acest an, urmand ca receptia sa fie facuta in primavara anului viitor.

Lucrarile la autostrada Timisoara - Arad au inceput in vara anului 2009.

Citeste si Boagiu: Romania va avea peste cativa ani 845 kilometri de autostrada. Cum comentezi?

In 2009, din cei aproape 82.000 de kilometri de drumuri publice, doar 29,2% erau modernizati si 321 reprezentau autostrazi. Cat despre anul trecut, s-au inaugurat doar... 11 kilometri de autostrada. Dar nici albanezii si nici bulgarii nu o duc mai bine in ceea ce priveste transporturile.

In Bulgaria, spre exemplu, autostrada Tracia a inceput in 1964 si a fost finalizata doar pe jumatate. Asta inseamna, ca se lucreaza la ea de nici mai mult, nici mai putin de...47 de ani. Din cei 443 de kilometri ai autostrazii, pana acum sunt terminati putin peste 280 de kilometri.

Nici fondurile europene nu sunt o solutie pentru romani pana acum. De sapte ani avem la dispozitie miliarde de la Uniunea Europeana pentru care nu trebuie sa dam nimic inapoi. Grav e ca deja ne scapa printre degete 80 de milioane de euro doar pentru DN6 Craiova- Lugoj. Lucrarile de reabilitare au intarziat si au avut atatea defecte incat n-au mai fost decontate.

Riscam sa pierdem peste 100 de milioane pentru autostrada Orastie - Deva, unde avem termen limita 2012, desi nu s-a sapat primul metru.