"Ziua mea e inca abia la inceput, inca nu am verificat corespondenta", spune el. Secretara tocmai i-a facut un sumar al programului din ziua urmatoare.

Alaturi de diplome, pe unul din peretii biroului sau sunt doua tablouri de pictura abstracta. "Sunt de Francisc Bartok, un nepot al lui Bela Bartok. L-am cunoscut aici la New York si am devenit prieteni", explica Horodniceanu. Acasa mai are un numar semnificativ de lucrari ale pictorului roman stabilit in Franta si decedat la sfarsitul anilor ‘80.

In functia de director al MTA Capital Construction Company, proiectantul cu doctorat in inginerie Mihai (Michael) Horodniceanu este coordonatorul celor mai mari proiecte publice de infrastructura din New York in ultimii 70 de ani, al caror cost se ridica la 17.5 miliarde de dolari.

Extinderi ale liniilor de metrou existente, modificarea rutelor actuale pentru o mai buna fluidizare a traficului, tunele adiacente pe sub zone rezidentiale si un nou terminal feroviar situat la zeci de metri sub pamant in chiar inima Manhattanului.

Citeste continuarea reportajului despre romanul care coordoneaza constructia metroului newyorkez pe www.mediafax.ro.