Opoziția, pe de altă parte, susține că decizia riscă să pericliteze siguranţa pietonilor, informează AFP, preluată de Agerpres.

Adoptată miercuri de Parlament, noua reglementare prevede că şoferii pot să execute un viraj la dreapta, chiar dacă semaforul arată culoarea roşie, în intersecţiile echipate cu o semnalizare ad hoc.

Opoziţia social-democrată a denunţat această iniţiativă, promovată de ministrul Transporturilor din Austria, Norbert Hofer (membru al partidului de dreapta FPO), considerând că ea "nu ţine cont de securitatea persoanelor cu handicap şi a copiilor", care vor traversa pe trecerile de pietoni din acele intersecţii.

Generalizat în America de Nord, virajul la dreapta când semaforul arată roşu rămâne o manevră rar întâlnită în UE, cu excepţia unor ţări din Europa Centrală. Permis în fosta RDG (Republica Democrată Germană), s-a răspândit apoi şi în Occident, după reunificarea celor două Germanii.

Virajul la dreapta câştigă însă teren în mai multe ţări în ceea ce priveşte bicicletele, mai ales în Franţa, unde a fost legalizat de municipalităţile unor oraşe importante, precum Paris şi Rennes.

Norbert Hofer a demarat în luna august o controversată etapă de testare, ce a dus la stabilirea vitezei maximale admise pe anumite sectoare de autostradă la 140 de kilometri pe oră. Ministrul austriac a evocat posibilitatea de a extinde această măsură după o fază-test ce va avea durata de un an.