"Am decis ca e mai bine sa-mi petrec timpul citind presa decat sa ma enervez in trafic", spune Zahra.

Municipalitatea cauta acum modalitati pentru a-i ajuta, iar varianta la indemana ar fi casele la preturi modeste.

"Nu pot fi construite la nesfarsit autostrazi, tuneluri si poduri. Casele pe care si le pot permite si ei reprezinta  solutia acestei probleme a Dubaiului", a declarat Abdullah Rafia, oficial al municipalitatii, potrivit Bloomberg.

Situatia necesita o rezolvare urgenta in acest business hub, care depinde in mare parte de forta de munca straina pentru a-si mentine economia pe "caii" cei mari. 

"Trebuie abordata problema chiriilor si a costului nivelului de trai, altfel companiile vor fi descurajate sa investeasca aici", a spus Martin Cooper, director al unei divizii imobiliare din Dubai.

"Trebuie luate masuri acum, pentru ca a-ti permite sa traiesti in acest oras a devenit aproape imposibil chiar si pentru cei cu venituri relativ mari", a adaugat acesta. 

Guvernul este de parere ca 15 -20% dintre proiectele dezvoltatorilor ar trebui sa insemne case low cost. Deocamdata este optional, a declarat Rafia. Vedem ce se va intampla peste cativa ani si daca va deveni o masura obligatorie, a completat el.

Autoritatile nu planuiesc insa sa construiasca ele pentru momentul de fata, desi ar putea sa o faca. Guvernul detine cele mai multe terenuri, dar si pachete majoritare in cadrul companiilor de dezvoltare imobiliara.

Chiriile apartamentelor in Dubai au crescut cu 18% in T4, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, potrivit  JLL Inc.

Dezvoltatorii imobiliari s-au focusat in principiu numai pe locuinte de lux in Dubai, mizand pe cumparatorii indieni, rusi sau britanci. Dar tabloul se schimba, din cauza cursului dolar - dirham. Preturile caselor au scazut cel mai mult la nivel mondial in a doua jumatate a anului trecut, 6 procente, dupa ce au bifat cea mai rapida crestere cu un an mai devreme, arata un raport din martie al Knight Frank, a U.K

Intr-un oras in care multi angajatori ofera locuinte angajatilor, preturile ridicate au devenit astfel o povara. Ceea ce a impins companii renumite, precum Emirates Airlines, sa-si construiasca propriile case pentru angajati. In 2011, operatorul aerian a cumparat teren pentru a ridica 528 de case pentru pilotii sai.

Iar in ceea ce-i priveste pe cei cu venituri mici, care aleg sa faca naveta, ei sunt de obicei chiriasi si nu persoane interesate sa cumpere o casa.