Potrivit Wealth-X, o firma din Singapore care se ocupa cu analiza veniturilor celor mai instariti oameni, numarul miliardarilor chinezi l-ar putea depasi pe cel al nemtilor, China urcand astfel pe locul doi in lume.

Pe de alta parte, cererea in urcare pentru avioanele private, care costa 65 milioane de dolari bucata, vine in contradictie cu promisiunile presedintelui Xi de a tine in frau apetitul asiaticilor pentru cheltuielile extravagante.

Dezvoltarea infrastructurii si cresterea economica incurajeaza cererea pentru avioane private in China”, spune Koe.

China se afla in prezent pe locul 25 in clasamentul celor mai importante piete pentru avioanele private, dar ar putea ajunge pe locul al treilea, pana in 2022, potrivit estimarilor Wingx Advance Gmbh. Avioanele private sunt al doilea articol de lux pe care bogatii lumii il cumpara, dupa operele de arta.

Detinerea unei aeronave, fie ca e vorba de una de 17 milioane de dolari, cat costa un Bombardier, fie ca este un Falcon 7X de 50 de milioane, a devenit un simbol al statutului pentru bogatii Chinei, care platesc cash pentru ele. Mai mult, unii dintre acestia detin doua avioane, unul pentru uzul curent si un altul pentru deplasarile in strainatate.

Nu este deci de mirare ca 110 avioane private Gulfstream se gasesc in China si Hong Kong, din flota totala de de 2.000, in timp ce 23% din cererile actuale vin de asemenea din regiunea Asia-Pacific.