Actiunile companiei au inchis in scadere cu 3,8%, la 25,87 dolari, cu aproape o treime mai jos fata de pretul de 38 de dolari de la debutul pe piata Nasdaq din 18 mai.

O treime dintre utilizatorii Facebook petrec mai putin timp pe site fata de acum sase luni, iar numai 20% utilizeaza mai des reteaua de socializare, potrivit sondajului.

Totodata, doar un respondent din cinci a cumparat un produs in urma comentariilor sau spoturilor publicitate vazute pe Facebook, releva studiul.

Rezultatele studiului vor antrena temerile investitorilor privind perspectivele de crestere a veniturilor si profitului Facebook. Sondajul a fost efectuat in perioada 31 mai - 4 iunie, cu 1.032 respondenti din Statele Unite.

Facebook a precizat in luna mai ca nu reuseste sa monetizeze eficient cresetrea numarului de utilizatori prin vanzarea de advertising, deoarece tot mai multe persoane acceseaza site-ul de pe smartphone-uri, segment dificil de abordat, pe care companai nu are inca o strategie clara.

In incercarea de a atrage advertiseri, Facebook a anuntat marti un sistem de flexibilizare a "mesajelor sponsorizate", care pot fi introduse pe News Feed-ul unui utilizator perceput ca fiind interesat de o marca sau o categorie de produse. Astfel de mesaje pot fi afisate si pe mobil.

Actiunile companiei au scazut in opt dintre cele 12 sedinte de tranzactionare dupa listare. Facebook si Morgan Stanley, principalul aranjor al ofertei publice initiale, sunt criticate dur de investitori pentru modul in care au pregatit operatiunea si pentru pretul prea ridicat impus la listare.

Analistii Sanford C. Bernstein au stabilit luni un pret tinta de 25 dolari pentru actiunile retelei de socializare, anticipand ca investitorii vor fi ingrijorati in privinta rezultatelor financiare din 2013.