Studiul "Cei mai iubiti angajatori din Romania", realizat de Mercury Research impreuna cu Danone si Inspire Business, a cuprins 4.162 de respondenti si 138 de companii.

"O conditie importanta pentru angajati este respectarea conditiilor contractuale de catre angajator, aceasta aflandu-se in topul conditiilor pe care potentialii angajatii le asteapta de la angajator intrunind un scor de 7,3 puncte, dupa salariu - 15 puncte si siguranta locului de munca - 8,5 puncte", se arata intr-un comunicat al Mercury Research.

De asemenea, calatoriile in interes de serviciu incep sa devina o bariera in alegerea locului de munca, in 2012 mai mult de un sfert dintre respondenti (27%) nefiind dispusi sa-si asume astfel de atributii, in crestere de la 17% in anul anterior.

Ce joburi cauta studentii

Studiul a analizat si preferintele studentilor in materie de joburi. Astfel, pe primele locuri se afla marketing-ul (27%) si relatiile publice (27%). Acestea sunt urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti si-ar dori un loc de munca in viitor. La polul opus, se afla domenii precum productia/ industrial (3%), mentenanta tehnica/service (3%) sau suport operational (2%).

Raportul arata concluzii interesante legate de cum se impaca visurile studentilor cu realitatile din piata muncii. In acest moment, doar 6% dintre angajati lucreaza sau au lucrat in marketing, 6% in relatii publice si doar 5% in HR.

"Paradoxal, desi sunt la coada listei de joburi visate de studenti, joburile in productie/industrial sunt primele in topul locurilor de munca actuale (22%). Visul devine realitate numai cand vine vorba de vanzari, domeniu in care in acest moment au experienta de lucru 22% dintre angajati", mai arata Mercury Research.

Piata muncii din Romania, una matura

Studiul "Cei mai iubiti angajatori din Romania" arata o piata matura, in care in majoritatea domeniilor experienta angajatilor este de peste trei ani. Sunt totusi cateva domenii in care predomina angajatii cu experienta sub trei ani, printre acestea numarandu-se si marketing-ul, unde 6 din 10 specialisti nu au depasit inca acest prag. Aceeasi tendinta se intalneste si in domeniul colectarii de creante, trade marketing sau consultanta.

"Sunt domenii care au aparut in ultimii ani, relevante pentru situatia economica actuala, care necesita expertiza noua, si abia acum se formeaza specialisti in aceste arii profesionale. In acelasi timp, sunt domenii in care au fost preferati specialisti cu mai putina experienta in detrimentul specialistilor cu o maturitate de lucru mai mare, din motive de eficientizare a costurilor, acesta ar putea fi cazul consultantei. In cazul marketing-ului, angajarea de forte proaspete poate fi explicata prin orientarea companiilor, in general, in directia serviciilor de marketing care a fost mai evidenta in ultimii ani, precum si o mare deschidere a companiilor mici si mijlocii catre astfel de activitati", a declarat Ioan Simu, director general la Mercury Research.

Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare de piata din Romania, cu o experienta de 19 ani pe piata din Romania. Compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate pentru domeniile: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.