Potrivit unei analize realizate de compania de resurse umane Smartree, tinerii din generatia Millennials sunt destul de greu de abordat de catre angajatori, in conditiile in care salariul nu este cel mai important si, de departe, nici singurul aspect pe care acestia il iau in considerare in alegerea unui loc de munca.

Generatia Millennials, sau generatia Y, se diferentiaza de generatia X (parintii lor) in ceea ce priveste decizia de a accepta un job. Astfel, tinerii Millennials au dorinta de a promova cat mai repede, neavand rabdarea necesara parcurgerii tuturor etapelor de evolutie profesionala.

In acelasi timp, isi manifesta dorinta de a dezvolta abilitati de lideri si sunt cu un pas in fata comparativ cu generatia anterioara, datorita familiaritatii Internetului si a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut.

Accesul la mediul online le permite sa fie mult mai informati despre companiile din piata, sa fie mai comunicativi si creativi decat generatiile anterioare. In plus, cei mai multi dintre ei sunt deschisi la noi provocari si isi asuma fara rezerve implicarea in proiecte pentru care inca nu sunt pregatiti profesional”, declara Raluca Penes, HR Coordinator la Smartree.

Potrivit analizei, tinerii Millennials au o viziune complexa asupra vietii in general si a carierei in particular. Pe de o parte, pentru ei ideea de echilibru este prioritara, timpul liber si posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de alta parte, isi doresc sa lucreze in companii cu a caror cultura si valori sa se poata identifica, pentru a simti ca efortul lor are un sens. De aceea, companiile angajatoare trebuie sa aiba in vedere mai multe aspecte in strategia lor de recrutare.

Totodata, pachetul salarial si cel de beneficii trebuie sa fie unul destul de motivant si complex. In afara de salariu, tinerii isi doresc multe alte beneficii, precum asigurare medicala, abonament la o sala de sport, zile libere, carduri de reducere. Ei intreaba chiar in cadrul primului interviu de recrutare care sunt beneficiile asigurate de compania respectiva.