Cât priveşte canalele de comunicare din social media, cercetarea BestJobs relevă faptul că şase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat pentru un job în cadrul companiei, profilurile acestuia de social media, iar aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare.

Potrivit sursei citate, peste jumătate dintre angajatori (53%) testează, uneori, şi abilitatea unui candidat de a interacţiona cu echipa din care va face parte, atât pentru poziţiile low-level, cât şi pentru cele high-level, în timp ce 14% fac acest lucru doar pentru poziţiile high-level.

Pentru marea majoritate a angajatorilor (95%) prima impresie este importantă, iar principalele trăsături pe care aceştia le caută la un candidat sunt încrederea în sine (78,5% dintre respondenţi), abilitatea de a rămâne calm sub presiune (76,2%) şi capacitatea de convingere (61%).

Totodată, atitudinea relaxată şi curajul candidatului contează pentru peste o treime dintre companii, în timp ce şarmul personal pentru doar 14% dintre angajatori.

Cum trebuie să fie canditatul ideal

Cele mai importante caracteristici pe care le-ar plăcea să le vadă recrutorii la candidatul ideal sunt şi altele decât carisma: să fie onest (pentru 67,4% dintre respondenţi), eficient (47,7%), cooperant (35,5%), flexibil (30,2%), încrezător (22,6%), competitiv (19,2%), convingător (16,8%), meticulos (14,5%), intuitiv (12,8%), carismatic (12,8%), relaxat (11%) sau independent (9,3%).

Pe de altă parte, doar trei din zece angajatori ar lua în considerare respingerea candidatului în procesul de recrutare în cazul în care acestuia îi lipseşte un plan realist pe termen lung.

Conform sondajului, pentru 35% dintre cei care fac recrutarea mai contează dacă un candidat vine cu un CV pe hârtie la interviu, pentru restul de 65% contând puţin sau deloc.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 1 - 15 mai 2019, pe un eşantion de 292 companii mici, medii şi mari din România.