Interviul de plecare, numit in termeni de specialitate „exit-interview”, reprezinta o discutie intre reprezentantul departamentului de HR sau chiar intre manager si angajatul care a decis sa paraseasca respectiva companie.

„Rezultatul unui astfel de interviu nu poate fi decat unul constructiv pentru companie, putand fi utilizat de catre departamentele de HR pentru imbunatatirea proceselor interne si a comunicarii la nivel de companie”, spune Angelica Ene, Payroll Accountant in cadrul companiei de outsourcing si consultanta Accace.

De cele mai multe ori, spun consultantii, un astfel de intreviu poate ajuta compania sa inteleaga cauzele diverselor conflicte sau chiar probleme de nivel tehnic la nivel de companie si gasirea unor solutii cat mai eficiente pentru diminuarea sau eliminarea acestora.

Interviul de plecare reprezinta insa varful piramidei, oportunitatea angajatului de a oferi la randul sau un feedback, dupa toate verificarile si evaluarile la care este supus de cand aplica pentru un job si pana la incheierea contractului de munca.

Angajatii continua insa sa fie verificati si pe durata desfasurarii activitatii. Evaluarile au devenit obligatorii in contractul de munca datorita importantei lor. Companiile se asigura astfel ca activitatea se desfasoara in conditii prielnice.

De asemenea, evaluarile sunt importante pentru stabilirea unor obiective clare in ceea ce priveste personalul, activitatile prestate si evitarea discriminarii.

Tot prin evaluare pot fi justificate promovarile sau acordarea de beneficii, propunerile angajatilor de a participa la anumite tipuri de formare profesionala, dar si concedierile in cazul in care salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat.

Accace este unul dintre liderii pietei serviciilor de outsourcing si consultanta din Europa Centrala si de Est, oferind corporatiilor servicii inovatoare si adaptate nevoilor lor specifice in materie de finante si contabilitate, consultanta fiscala, salarizare si dreptul muncii, inmatriculare si inregistrare, recrutare si training.