In esenta, Twesume este o scurta descriere sau CV, care trebuie sa se incadreze in 140 de caractere sau mai putin. Uneori insotit de hashtag-ul #twesume, acesta poate fi preluat pe Twitter, ori trimis sub forma de mesaje sau e-mailuri potentiailor angajatori.

Avantajul este ca acest tip de CV neconventional poate fi foarte usor updatat, printr-un nou tweet.

Social media a atras o influenta din ce in ce mai mare in ultimii ani. Numai in 2011, 89% dintre companii foloseau deja retelele sociale in procesul de recurtare. Sansele sunt ca, in viitor, acest numar sa creasca, contectandu-i si mai usor pe angajatori cu cei care se afla in cautarea unui loc de munca.

Twesume-urile ii ajuta pe acestia din urma sa afle daca o companie face angajari si poate ajunge mai usor la ea prin intermediul retelei de socializare, decat ar fi facut-o daca ar fi urmat traseul clasic al depunerii unui CV.

Oricine are un cont de Twitter (de preferinta cat mai complet si actualizat) isi poate face un asemenea CV virtual. Twesume-urile pot cuprinde orice, dar este important de specificat cu ce se ocupa persoana in cauza, un succes inregistrat in cariera, un obiectiv, o competenta relevanta si/sau un link catre un profil sau un site cu informatii mai detaliate despre aplicant.