Posibilitatea ca primariile sa solicite contribuabililor achitarea, partiala sau integrala, a comisionului pe care acestea il vor achita pentru operatiunile de plata online efectuate de cetateni este prevazuta in HG 1.235/2010 privind Sistemul naţional electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar (SNEP), care va fi disponibil la adresa web www.ghiseul.ro.

"Comisionul perceput de furnizorul de servicii de acceptare de plati electronice (...) poate fi suportat de catre contribuabil, de institutia publica sau in orice alta varianta aleasa de institutia publica la momentul inregistrarii in SNEP", potrivit hotatarii de guvern.

Pentru fiecare tranzactie efectuata de un contribuabil, primaria va achita un comision de cel mult 2% din suma transferata de acesta, dar nu mai mult de 30 lei, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI).

Documentul a fost elaborat impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Finantelor Publice si va pune in aplicare Normele metodologice privind SNEP.

"Primariile care se vor inscrie in SNEP isi vor informa contribuabilii prin posta cu confirmare de primire ca, incepand cu o anumita data, pot accesa www.ghiseul.ro printr-un user si o parola. Dupa ce s-au autentificat in sistem, acestia pot afla ce taxe si impozite au de platit catre autoritatea locala de care apartin si vor putea sa le achite online cu ajutorul unui card bancar", a declarat pentru Mediafax Marius Fecuiru, secretar de stat in MCSI.

Proiectul de ordin include si posibilitatea ca datele de autentificare sa fie obtinute la ghiseul institutiei publice beneficiare care a inregistrat contribuabilii, prin mijloace electronice securizate sau alte metode identificate si agreate impreuna cu acestia.