”Conform statisticilor de vanzari pe care le avem la mijlocul lunii iulie, numarul de turisti care au ales in acest sezon sa mearga in vacanta cu agentia noastra depaseste 150.000. In acest moment, avem un grad de ocupare de 75% si suntem in crestere cu 10% fata de perioada similara anului trecut”, a declarat Marius Pandel, director general al Christian Tour, unul din cei mai mari touroperatori din Romania, potrivit News.ro.

El spune ca romanii au devenit turisti din ce in ce mai informati, mai bine pregatiti atunci cand vine vorba de alegerea destinatiei, a hotelului si chiar a turoperatorului cu care pleaca in vacanta.

De exemplu, pentru Antalya, cu preturile din perioada de early booking, turistii pot sa-si petreaca o vacanta intr-un hotel de cinci stele de lux, cu servicii all inclusive, platind cat pentru un hotel de patru stele.

Dar marea vedeta a acestui sezon este Spania, o destinatie cu o crestere de 300% fata de anul trecut, in special datorita zborurilor directe din provincie. Pentru Mallorca, de exemplu, avem zboruri directe nu doar din Bucuresti, ci si din Cluj-Napoca sau Timisoara. Pana de curand, Tenerife era considerata o destinatie exclusivista din cauza preturilor. Acum, insa, am reusit sa oferim pachete cu un raport calitate-pret foarte bun, ceea ce a adus <insula primaverii eterne> mult mai aproape de posibilitatile financiare ale romanilor de a achizitiona un sejur turistic”, a adaugat reprezentantul Christian Tour.

Perioadele cele mai cautate de catre turisti in acest an sunt: sfarsit de iunie, cand incepe vacanta copiilor, inceput de septembrie, datorita preturilor foarte bune oferite de hoteluri, si toata luna august, cand foarte multi romani isi iau, in mod traditional, concediu atunci, iar caldura din orase ii ”trimite” la plaja.

”Perioadele mentionate mai au, din pacate, putine locuri libere, atat la avion cat si la cazare, iar turistii care vor o vacanta in intervalul de timp mentionat ar trebui sa se decida din timp”, mai spun oficialii companiei.