In ciuda brandului turistic de tara, realizat in iulie 2010, care a costat peste 900.000 de euro, Romania a raportat anul trecut 15,1 milioane de innoptari in hoteluri, moteluri, hanuri si alte astfel de unitati turistice de cazare, in scadere cu 8,7% fata de 2009. Scaderi s-au inregistrat si in Grecia (-2,3%), Marea Britanie (-2,1%), Slovenia (-1%) si Italia (-0,8%).

In schimb, Estonia, Letonia, Lituania si Malta s-au bucurat de turisti pe tot parcursul lui 2010, avand cresteri de peste 10% fata de anul anterior.

Clasamentul numarului de innoptari este condus de Spania, cu 268 de milioane de nopti (in crestere cu 6,4% fata de 2009), Italia, cu 244,7 de milioane de innoptari (- 0,8%) si Germania, cu 228,8 milioane de innoptari (+5,8%).

Si vecinii bulgari au avut o crestere de 6,6 procente, la nivel national, ajungand la 14,9 milioane de innoptari (din care 10,4 milioane au fost innoptari ale turistilor straini). Si in Ungaria, indicatorul a avansat cu 3,3 procente, ajungand la 15,5 milioane de innoptari, din care 8,2 milioane de innoptari pentru turistii straini.

900.000 de euro au costat cercetarile de piata si cerarea brandului turistic al Romaniei, potrivit declaratiilor Biroului de presa al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, in iulie 2010.

Conformt Ministerului Turismului, brandul, realizat de asocierea THR/TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate atat in tara, cat si in cele opt piete principale pentru turismul romanesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria.