Ca sa demonstreze ca simbolul este o creatie proprie, reprezentantii companiei spaniole ne arata schitele care au dus la rezultatul final si sustin ca exista o diferenta, ce-i drept mica, intre frunza lor si cea vanduta pe Internet.

Eulogio Bordas, presedinte THR: "Conturul albastru este frunza noastra si suprafata verde este cealalta frunza. Fiecare este rezultatul a cate unui proces de creatie diferit. Nervurile nu sunt in acelasi loc daca le suprapui."

Cu alte cuvinte, presedintele companiei care a lucrat la noua imagine ne arata varianta initiala a brandului, varianta prezentata ministerului de Turism. Romanii nostri insa au vrut o alta frunza.

Eulogio Bordas, presedinte THR: "Am luat asta si uite, forma acestei frunze este exact forma finala a frunzei pe care am predat-o care este in background. Si iata aici era raul si am spus daca am luat raul si l-am pune dedesubt si tragi de asta in jos, vom avea raul."

Explicatii care par credibile, spun cei de la minister, insa e nevoie de o parere competenta. Tocmai de aceea au cerut ajutorul Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci - OSIM. Pana atunci, spaniolii nu-si vor primi banii.

Stefan Susai, purtator de cuvant Ministerul Turismului: "Consiliul a votat in majoritate mentinerea actualului brand de turism, chiar daca va fi nevoie de mici imbunatatiri. Pana la rezolvarea tuturor aspectelor legate de brandul de turism nu se va face plata."

Ministerul va colabora si cu juristi specializati in drept intelectual, pana va veni decizia de la OSIM. Care sunt pasii?

Ovidiu Dinescu, purtator de cuvant OSIM: " Pana acum, din birou se decreta ca o marca seamana sau nu seamana acu alta si este respinsa la inregistrare. Incepand cu 10 mai legea s-a schimbat, lasand la latutudinea titularului de drept daca se simte sau nu lezat de aparitia unui noi marci pe piata sa reactioneze" .

Cu alte cuvinte, in cazul in care nici un titular de drept anterior nu face reclamatie, brandul se declara original, iar compania spaniola va primi aproximativ 900.000 de euro. Intreg proiectul de promovare al Romaniei va costa 75 de milioane de euro, bani europeni.

Presedintele Traian Basescu a transmis, luni, la reuniunea Consiliului de Brand, ca logo-ul de promovare a turismului ar trebui sa fie imbunatatit, mesajul fiind adus de purtatorul de cuvant al Presedintiei, Valeriu Turcan.

"Presedintelui Traian Basescu nu-i place logoul de promovare a turismului si spune ca acesta ar trebui sa fie imbunatatit. Mesajul presedintelui a fost transmis de purtatorul de cuvant al Administratiei Prezidentiale, Valeriu Turcan, Consiliului de Brand reunit ieri (luni - n.r.) sa discute despre similitudinile dintre frunza care apare pe logoul nostru si cea care apare pe logoul unei firme de transport din Marea Britanie", se arata intr-un material publicat de ziarul Gandul.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat luni la inceputul sedintei Consiliului de Brand ca exista similitudini evidente intre frunza din brandul de turism al Romaniei si cea din logo-ul firmei britanice.

Pe de alta parte, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) poate plati consortiul THR-TNS, deocamdata, doar pentru partea de cercetare aferenta brandului turistic, nu si pentru cea de creatie, iar logo-ul va aparea in scurt timp pe etichetele multor produse, afirma Elena Udrea, intr-un interviu pentru Mediafax.

Consiliul de Brand
s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta raspunsul THR-TNS legat de asemanarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet, si a decis ca logo-ul va fi pastrat, eventual doar modificat.