Schimbari pe Calea Victoriei vor avea loc pe segmentul cuprins intre Piata Victoriei si intersectia cu bulevardul Regina Elisabeta. Soferii nu vor mai avea la dispozitie 4 sau chiar 6 benzi de circulatie, asa cum au in prezent, ci doar 3.

Cu toate acestea, edilii sustin ca nu vor exista blocaje, pentru ca mai bine de 40% din trafic va fi preluat de diametrala Berzei-Buzesti.

Largirea trotuarelor ar trebui sa inceapa imediat dupa finalizarea diametralei Berzei-Buzesti, adica din toamna. Este si motivul pentru care autoritatile locale amana de ani intregi o idee mai veche: transformarea Pietei Victoriei.

"Dorim ca, odata diminuat traficul si fluxul rutier pe Calea Victoriei, pietonii sa considere ca merita sa-si aleaga ca si destinatie zona aceea, pentru ca nu vor mai fi afectati prea mult de zgmot, poluare sau alte impedimente pe care le aduc autoturismele", explica Madalin Dumitru, PMB.

Si astfel, bulevardul ar putea redeveni o artera comerciala importanta, asemanatoare cu cele din Viena sau Praga, impanzita de restaurante, terase si magazine de lux. Pana atunci insa, este cale lunga.

Dupa mai bine de 100 de ani in care a fost locul preferat de promenada si cumparaturi pentru lumea buna, Calea Victoriei se prezinta astazi invinsa de mall-uri. Tot mai multi patroni isi muta afacerile din buricul Capitalei la periferie, acolo unde vizitatorii au conditii mai bune sa-si cheltuiasca banii.