Asistam la o noua batalie pierduta dupa cea de la Paste si 1 Mai. Lucru confirmat si de cifrele stranse de Asociatia Agentiilor de Turism. In timp ce la noi, in week-end, ajung la plaja in medie 150.000 de turisti, concurenta are si de trei ori mai multi. E drept ca bulgarii au si mai multe statiuni si o plaja mai intinsa.

Ne bat insa de departe la preturi. Daca in Mamaia, de pilda, un sejur la un hotel de 4 stele in plin sezon costa si 1.000 de euro, iar in bani intra doar micul dejun, la vecini acelasi pachet de 7 nopti e la jumatate, cu precizarea ca aveti all-inclusive.

In luna iunie, cand la noi plaja era inca pustie, iar hotelierii se rugau sa li se intample o minune fara sa faca si altceva in acest sens, bulgarii se laudau deja ca 190.000 de romani i-au preferat pe ei. 

Potrivit datelor furnizate de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism numarul romanilor care si-au petrecut pana acum concediul la Sud de Dunare a crescut cu 10%. In schimb, in statiunile noastre scaderea este de 20%.

''In acest sezon am avut in jur de 1.500 de turisi care si-au facut rezervari din luna februarie martie si sunt rezervari inclusiv pe luna octombrie”, spune Daniel Ghiocel, director agentie turism.

Potrivit lui Dan Anghelescu, membru in consiliul director ANAT, daca ne referim la turisti per total, Bulgaria este departe de noi si ne va fi destul de greu sa o ajungem din urma, iar daca ne referim la turistii romani, si aici se duc mai multi la vecini decat pe litoralul romanesc.

De altfel, hotelierii din Albena i-au anuntat pe agentii nostri ca pana pe 20 august statiunea este ocupata in proportie de 99%. Dar se putea si mai bine, sunt de parere bulgarii, care inca spera sa ne fure in jur de 300.000 de turisti.

Asadar, ne predam. Atunci de ce ne mai miram ca noul brand turistic al tarii nici macar nu aminteste de Marea Neagra.