Turnul a fost conceput de arhitecti ai agentiei Marks Barfield, care a creat si celebra roata London Eye, inaugurata in anul 2000 pe malul Tamisei.

Stalpul de sustinere are 162 de metri inaltime, fiind inconjurat de o platforma circulara mobila de observatie cu o capacitate de 200 de persoane.

Platforma panoramica in forma de farfurie, realizata din sticla si otel, cu o suprafata de 180 de meri patrati si cantarind 94 de tone, a fost construita de grupul francez Poma, specialist in solutii de transport pe cablu, si filiala sa Sigma Composite.

Firma specializata in teleferice a conceput si ansamblul echipamentelor ce permit platformei sa urce si sa coboare pe turn.

Societatea franceza nu este insa la primul sau proiect indraznet de pe piata solutiilor de petrecere a timpului liber si a atractiilor turistice. Poma a realizat deja cele 32 de capsule si sistemul de miscare al marii roti londoneze, precum si cea mai mare roata din lume, la Las Vegas, ce mai mare roata de pe glob in forma de 8 in Macao, marea roata din Chicago si platforma suspendata sub o eoliana la Vancouver.

"i360 British Airways este un turn vertical modern care invita vizitatorii sa mearga in vid si sa descopere o noua perspectiva asupra orasului, asa cum West Pier (disparut astazi) invita in perioada lui societatea victoriana sa mearga pe apa", afirma arhitectii David Marks si Julia Barfield.

Cabina de sticla, de zece ori mai groasa decat cea a unei cabine din London Eye, va urca in 5 minute si 20 de secunde in inaltul turnului de 3,90 de metri diametru, pana la 138 de metri.

Proiectul, care a costat 60 de milioane de euro, a fost adoptat in iunie 2006 de consiliul municipal din Brighton & Hove, iar lucrarile au inceput in mai 2014.