"Cel mai frecvent, unitatile de cazare se confrunta cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile in care turistii pleaca acasa cu obiectele hotelului), tacamurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/bauturi din mini-bar, nedeclarate atunci cand se decazeaza (27%). Lista obiectelor «imprumutate» de turisti contine si: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la camera, jardiniere si ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondentii studiului a declarat ca a avut un turist care a plecat acasa cu furtunul de stins incendiul", se arata intr-un comunicat al platformei. 

Studiul a fost realizat pe un esantion de 140 de hotelieri din Romania, care au raspuns online, in octombrie, la intrebarile dintr-un chestionar. 

Cei mai multi au afirmat ca sesizeaza lipsa unor obiecte dupa plecarea clientului in aproximativ 10% din cazuri. Doar trei dintre cei chestionati au spus ca se confrunta cu aceasta situatie in 51-75% din cazuri. 

Printre cele mai valoroase obiecte disparute se numara uscatoarele de par, halate de baie, o tava din inox, dar si tablouri si obiecte artizanale, astfel ca valoarea totala a daunelor avute in acest an poate ajunge la 2.000 - 2.500 de lei pe unitate hoteliera, potrivit sursei citate. 

"Pe langa obiectele lipsa, managerii de hoteluri și pensiuni sunt, uneori, si martorii unor evenimente mai putin obisnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se numara și cazul unui turist care a plecat fara sa achite, pe usa de la balcon, luand si cheia cu el sau al unora care au inlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenta", se arata in comunicat. 

Cei mai multi hotelieri declara ca in cazul in care observa ca a disparut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre acestia contacteaza clientul pentru a-si recupera obiectele. Cei mai multi tin o evident a celor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor.