"Consiliul de Brand e pe deplin de acord cu solutia propusa de THR-TNS si isi asuma pe de-a-ntregul concluziile procesului de creare a brand-ului. Avand in vedere similitudinile dintre cele doua frunze, este in derulare un proces juridic de evaluare a acestei situatii", a spus Marasoiu, care este si presedintele Asociatiei Organizatorilor de Conferinte din Romania – Romanian Convention Bureau (RCB).

El a adaugat ca in cele cateva ore de dezbateri Consiliul a derulat intreg procesul de creare a brandului si nu a gasit niciun viciu. El a mai spus ca fiecare etapa a cercetarii de piata s-a desfasurat in perfecta cunostinta de cauza.

"Vom pastra, cu mici imbunatatiri, aceeasi structura incat sa iesim de sub orice forma de amenintare juridica", a precizat Marasoiu.

El a subliniat ca daca nu vor aparea probleme din punct de vedere juridic frunza va fi pastrata in forma de acum.

"Daca pot aparea probleme legale, logo-ul poate fi usor alterat", a adaugat el.

Reprezentantii Consiliului de Brand au mai spus ca ministerul nu va plati nimic catre THR-TNS pana cand lucrurile nu se vor clarifica din punct de vedere juridic.

Ei au precizat ca acesta este, insa, un proces de durata si ar putea dura maxim trei luni pana se va stabili daca designul frunzei poate fi atacat sau nu. "Consultantul, care a creat elementul grafic, a preluat subiectul si il discuta cu juristi internationali", a completat Marasoiu.

Membrii Consiliului de Brand au mai spus ca asocierea THR-TNS le-a prezentat toate etapele de creatie, repectiv 27 de frame-uri, ale desenului frunzei din momentul zero pana in ultima faza.

"Eulogio Bordas, reprezentantul THR-TNS, mi-a facut precizarea ca pana acum a livrat mai mult decat a primit, adica nimic", a mai spus Marasoiu.

Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta raspunsul THR-TNS legat de asemanarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe Internet.

MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicatii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic si alte simboluri comercializate pe Internet.

Asocierea THR-TNS sustine ca brandul de turism si toate componentele sale au fost create de ea si, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene pe internet.