Protectia mediului si ecoresponsabilitatea sunt subiecte care intereseaza un numar tot mai mare de oameni, iar companiile au inteles bine si tin cont de acest aspect inclusiv cand aleg culorile pentru logo-urilor produselor lor, scrie joi passionsante.be. 

Cercetatorii de la Universitatea din Cincinnatti au creat logo-uri in diferite culori, pentru o firma imaginara din domeniul alimentar.

Au elaborat apoi un scenariu in care compania respectiva era implicata, la limita legalitatii, in actiuni cu efecte asupra mediului inconjurator. Apoi au invitat persoane tinere sa evalueze gradul de moralitate al firmei, in functie de culoarea logo-ului.  

S-a constatat ca aprecierile erau vizibil mai putin severe in cazul a doua culori: verde si albastru. In cazul verdelui, rezultatul era oarecum previzibil, intrucat aceasta culoare este deseori asociata cu grija fata de mediu. S-a observat insa ca pentru subiectii analizati albastrul a fost mai "verde".

Explicatia ar putea fi aceea ca mintea oamenilor asociaza albastrul cu apa oceanelor si cu cerul, ducand cu gandul la puritate.  

In orice caz, apreciaza specialistii, culoarea isi pune amprenta pe modul in care consumatorii isi elaboreaza judecatile de natura etica.