1.      Licentierea. In primul rand trebuie sa alegeti o agentie de turism licentiata. Agentiile licentiate isi afiseaza la sediu obligatoriu, licenta, iar unele dintre ele isi pun licentele si pe site. Spre exemplu, agentiile membre ale Asociatiei Nationale ale Agentiilor de Turism (ANAT) sunt sigur licentiate.  
2.      Specializarea.  Daca doriti o anumita destinatie, cel mai bine este sa cautati o agentie de turism specializata pe acea destinatie. (exemplu: pentru Tunisia, cea mai diversificata oferta o veti gasi la agentia de turism Tunisiana). In cazul in care nu sunteti hotarati unde doriti sa mergeti, dar stiti ca in tara, Europa, destinatii exotice, croaziere etc., cea mai buna varianta este sa aleageti o agentie de turism care are in oferta un anumit tip de turism (turism intern, outgoing, exotice, croaziere etc.). Spre exemplu, Eximtur, este cel mai mare touroperator de turism intern de pe piata locala, deci pentru o vacant in tara, este recomandabil sa va uitati sip e ofertele lor.
3.      Feedback-ul de la client.  O alta componenta importanta in alegerea agentiei de turism este recomandarea de la alti client. Urmariti, asadar, forumurile de discutii cu privire la aces agentie, sau vorbiti cu prieteni care au apelat la serviciile agentiei respective. Urmariti, de asemenea si promovarea agentiei. Ce spune si ce ofera in realitate.
4.       Motoarele de cautare. Dati cautare pe google sau pe alte motoare de cautare dupa numele agentiei si vedeti ce mentionari gasiti.
5.      Vizitati sediul. Dupa ce va convingeti, vizitati agentia. Vedeti cum arata sediul si mai ales cum va raspund si cum va ofera consultanta agentii de turism.
6.      Pretul final. Intrebati intotdeauna, dup ace v-ati hotarat si ati discutat cu agentul, pretul final, cu toate taxele incluse. S-ar putea sa aveti surpriza sa nu vi se spuna ca taxele de aeroport nu sunt incluse, sau ca in tara unde mergeti trebuie sa platiti taxe hoteliere sau alte timpuri de extra-costuri de care este bines a stiti din capul locului pentru a evita surprizele neplacute, odata plecati in vacanta.

Daca agentia este credibila, si ofertele sunt credibile. Daca agentia este touroperatoare, este obligata sa cunoasca hotelul de la destinatie. Daca este revanzatoare, are oricum know how-ul obtinut de la touroperator, chiar daca nu a vizitat locatia.

“Recomandam turistilor sa compare preturile oferite de agentii, eventual preturile agentiei versus pretul de receptie. Atentie! Preturile oferite de unele site-uri de internet (care nu au in spate o agentie de turism) pot fi inselatoare, daca sunt prea mici”, explica Traian Badulescu, purtator de cuvant al ANAT.