"Ivan Patzaichin este un vector de imagine extrem de important pentru Delta Dunarii. Astazi (n.r.-miercuri) am avut o intalnire cu el. Dorim o colaborare pentru cresterea notorietatii Deltei ca destinatie verde", a spus Barhalescu.

Decizia ar urma sa fie aprobata si de Consiliul Consultativ al Turismului.

"Un alt nume la care ne gandim este Gheorghe Zamfir. Ne-am putea promova la evenimente pe care le are el, la concertele lui, plus evenimente pe care le creaaza ministerul, la targuri, sa fie luati si Patzaichin, si Zamfir. Cei doi sunt vectori de imagine si vor fi sustinuti financiar de catre stat", a mai spus el.

Oficialul MDRT a mai spus ca si-ar dori ca institutia sa lucreze in continuare si cu fostii mari sportivi Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci si Ilie Nastase, care au promovat in ultimii ani imaginea turismului romanesc.

"Este clar, cultura, artistii, sportivii, sunt vectori de promovare in lume, iar adunarea lor si promovarea prin intermediul acestora nu fac decat bine Romaniei. Si atunci este clar ca un vector de imagine bun trebuie pastrat", a adaugat Barhalescu.

Romania beneficiaza in prioada 2007-2013 de fonduri de promovare turistica in valoare de 75 de milioane de euro, bani europeni. Cerererile de finantare depuse de MDRT pentru promovare pana in prezent au o valoare de 54 de milioane de euro.

Bucurestiul va fi promovat in strainatate pentru discoteci si cluburi

Capitala Romaniei va fi promovata in strainatate, incepand din noiembrie, ca o destinatie pentru iubitorii de distractie in cluburi, dar si pentru obiectivele culturale, si va avea un brand propriu, a declarat Cristian Barhalescu, secretar de stat in MDRT, pentru Mediafax.

"Impreuna cu asociatiile profesionale si cu Primaria Bucurestiului trebuie ca in perioada urmatoare sa activam o asociatie de promovare a Capitalei. Ea este deja infiintata, dar in acest moment nu este activa. Ne propunem o mai buna capacitare a hotelurilor, pentru a creste numarul de turisti care vin sa cheltuiasca bani si pentru a atrage pe weekend, in excursii de tip city break. Vrem sa promovam atat obiectivele culturale, dar si cluburile din Bucuresti, adica turismul de distractie", a spus Barhalescu.

Cluburile din Bucuresti vor fi promovate in tari precum Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Spania, Ungaria si Polonia. Pentru cluburi, segmentul tinta vor fi tinerii, iar pentru turismul cultural persoanele de varsta a doua.

"Avantajele noastre ca destinatie de distractie sunt ca in Romania cluburile sunt deschise pana dimineata la ora 5-6-7, iar in interiorul lor este permis consumul de bauturi alcoolice pana dimineata, lucru care este interzis in alte state. De exemplu, in Italia, dupa ora 2 nopatea nu se mai vand bauturi alcoolice. Preturile sunt, de asemenea, accesibile. In felul acesta capacitam peste week-end, vineri si sambata noaptea, hotelurile care sunt lasate libere de oamenii de afaceri, de cei care vin in delegatii sau cei care vin cu treburi in capitala in timpul saptamanii", a mai spus oficialul MDRT.

El a spus ca promovarea Bucurestiului ca destinatie pentru iubitorii de distractie va incepe in scurt timp, astfel incat produsul de city break sa fie scos pe piata la targul de la Londra din noiembrie si la cel de la Berlin, din martie.

Secretarul de stat crede ca Bucurestiul ar fi mai bine promovat daca ar avea un brand turistic propriu. "Bucurestiul are nevoie de un brand turistic propriu si de aceea asociatia de promovare a Capitalei trebuie sa se ocupe de acest lucru", a incheiat el.

Pentru a trannsforma Capitala intr-o destinatie turistica, autoritatile trebuie sa rezolve mai multe probleme, printre care cea a cainilor vagabonzi si a hotilor.

Agentiile evita sa duca grupurile de turisti straini in Centrul Vechi, atunci cand acestea ajung in Bucuresti, din cauza hotilor de buzunare, care profita de aglomeratia de pe strazile inguste si le fura turistilor, in general persone in varsta, portofelele si camerele foto.

Anul trecut au ajuns in Romania aproape 1,5 milioane de turisti straini.