"Investitiile in hoteluri au fost haotice si asta a dus acum la o dificultate. Am vazut acum sudul litoralului cum arata si cum anumiti investitori au abandonat hotelurile si asta creaza un prejudiciu de imagine per ansamblu a litoralului si a investitorului corect care isi intretine hotelul", a spus Maria Grapini.

Oficialul a afirmat ca in urmatoarea perioada vor fi operate modificari legislative, astfel incat sa fie create zone de interes national, care sa beneficieze prioritar de investitii din fonduri publice: "De aceea, gandim acum si modificarea legislativa, sa dam informatii pe piata care sunt zonele compacte de interes national unde consideram ca trebuie sa facem noi politici publicie si unde partea privata poate sa vina sa investeasca. In zonele care vor fi declarate de interes national vor fi politici publice, iar banii de la buget vor merge catre acele zone."

La sfarsitul lunii aprilie, Grapini a anuntat ca proprietarii ar putea fi obligati sa investeasca in amenajarea fatadelor hotelurilor si a imprejurimilor chiar daca unitatile nu sunt functionale si ca lucreaza in acest sens la o modificare legislativa, impreuna cu Ministerul Dezvoltarii.

Printul Charles, Patzaichin si Dracula, ambasadorii Romaniei in strainatate

Promovarea Romaniei in strainatate va fi facuta cu persoane cunoscute la nivel international, cum ar printul Charles sau Ivan Patzaichin, si legendele precum Dracula, a declarat ministrul pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini.

"Am gasit un proiect blocat si l-am deblocat, am incheiat un parteneriat cu Travel Channel si vor fi doua episoade de film cu Romania, cu personaje ca printul Charles sau Ivan Patzaichin. Filmele vor fi date in sapte tari tinta. Acest gen de actiuni trebuie sa le facem ca sa promovam Romania", a spus Maria Grapini, citata de Mediafax.

Oficialul a explicat ca trebuie alese niste nume deja cunoscute in Europa si care sa vorbeasca despre Romania. "Nimic nu este mai credibil decat o persoana care vorbeste despre Romania. Aceste doua proiecte - Romania promovata prin valori si prin legende", a adaugat ministrul.

Ea a constatat ca desi Romania este foarte bogata in legende, alte tari "traiesc bine" din legende si chiar din legendele romanesti. "Foarte multe tari traiesc din legenda Dracula, scot bani adica, si noi ramanem cu retinerea ca avem un voievod care a fost catalogat la capitolul Dracula. Turistii sunt in general oameni curiosi, ei vin sa vada ceva deosebit intr-o tara. O cladire inalta vad si in New York, dar daca vin in Bucuresti sa vada ceva pe care nu-l gasesc la New Hork", a afirmat Grapini.

Vrea sa promoveze Fortificatiile Bucurestiului si Centrul Istoric

Fortificatiile Bucurestiului si Centrul Istoric vor fi promovate catre turistii din tara si strainatate in urma unui parteneriat incheiat intre ministrul pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini, si primarul Capitalei, Sorin Oprescu.

"Am omis sa spun ca am pornit deja parteneriatul cu domnul Oprescu. Am avut doua intalniri, si la dumnealui, si la mine. Avem pus in strategie Bucurestiul, vrem sa folosim ce are Bucurestiul si inca n-a fost folosit", a precizat Grapini.

Ea a spus ca vor fi promovate cetatile din jurul Bucurestiului si Centrul Istoric. "Da, este Bucurestiul pus in strategie si avem deja semnat parteneriatul", a adaugat ministrul Turismului.