Studiul realizat a luat in considerare modul in care orasele lumii interactioneaza atunci cand vine vorba de turismul international si cheltuielile transfrontaliere.

„Cele mai importante orase ale lumii reprezinta punctele cheie care coaguleaza economia globala. Fara aceste orase globale nu ar exista economia globala”
, spune doctorul Yuwa Hedrick-Wong, consilier pe teme economice globale al MasterCard Worldwide.

„Daca in trecut orasele au fost evaluate din punct de vedere al capitalului, al bunurilor si serviciilor, informatiile despre dimensiunea umana a globalizarii – zborurile si cheltuielile transfrontaliere - nu au fost niciodata atat de atent analizate. Comertul si investitiile globale sunt importante, dar o mai buna interactivitate la nivel uman cu siguranta ar completa eforturile de stimulare a comertului global, pe un fundament mai echilibrat si mai productiv”, se arata in studiul prezentat.

Potrivit raportului, orasele turistice de pe cinci continente vor inregistra anul acesta o crestere de pana la 30%, ca numar de turisti si cheltuieli.
 
Londra este orasul cu cei mai multi vizitatori din lume. Peste 20 milioane de turisti sunt asteptati sa soseasca in decursul acestui an.

Parisul se afla pe locul doi cu 18,1 milioane de vizitatori.

Orasele din Asia/regiunea Pacificului ocupa opt locuri locuri din Top 20.

Bangkok ocupa locul al treilea, cu un numar de vizitatori estimat la 11,5 milioane in acest an.

Singapore il urmeaza cu 11,4 milioane de turisti straini si Hong Kong cu 10,9 milioane de vizitatori. Doar un oras din America de Nord se gaseste in Top 20, si anume New Yorkul, plasat pe locul 12, cu 7,6 milioane de turisti asteptati in 2011.

In ceea ce priveste rata de crestere a numarului de vizitatori,
 Barcelona este pe primul loc, cu o crestere estimata la 24,3%, in acest an, urmata indeaproape de din Kuala Lumpur din Malaysia, cu o rata de crestere de 21,8%. Istanbul se plaseaza al treilea, cu o crestere de 20,4%.

Istanbul are cea mai mare rata de crestere a cheltuielilor transfrontaliere, estimata la 30,1%, pentru 2011, inainte de Barcelona, care are o rata de 28,2% si Dubai – cu 24%. De asemenea, o crestere importanta a cheltuielilor se estimeaza in orasele din Asia / regiunea Pacificului, cu Singapore (23,9%), Hong Kong (23,6%), Tokio (20,8%) si Taipei (20,3%), toate fiind plasate in Top 10 destinatii de calatorie, devansand orase precum Melbourne (19%), Seul (18,6%) si Bangkok (18,6%).

Dr. Hedrick-Wong explica faptul ca multe dintre aceste piete emergente inregistreaza cresteri semnificative atat in ceea ce priveste vizitatorii, cat si cheltuielile transfrontaliere, cu rate de crestere ce depasesc 20%.

„Pe masura ce nucleul global al economiei se muta catre piete emergente precum Asia, America Latina, Europa Centrala si de Est si Africa, orasele din acest zone vor juca un rol important in redresarea financiara.”

Situatia in principalele regiuni ale lumii

America de Nord

Houston (Texas) ocupa locul intai, cu o rata de crestere a vizitatorilor de 14,3%, urmat de New York, cu 11,7% si Washington DC cu 10%.

Studiul arata cresteri substantiale pentru 2011, pe segmentul cheltuielilor facute de turisti, pozitionand astfel Chicago pe locul intai, cu o rata de 18,8%, urmat de Toronto cu 17,8% si New York cu 17,3%.

Europa

Cel mai mare oras din Turcia ocupa locul al saptelea, cu 9,4 milioane de vizite ale turistilor, si se plaseaza la fel de bine si in ceea ce priveste rata de crestere a vizitatorilor, in fata unor destinatii de calatorie din Europa de Vest, ca Frankfurt, Roma si Amsterdam.

Asia/Pacific

Beijing si Shanghai se afla pe locurile al doilea si al treilea, cu o rata de crestere a numarului de vizitatori estimata pentru 2011 la 20,2%, respectiv 18,6%, aceasta crestere pozitionandu-le ca pe unele dintre cele mai importante destinatii ale Chinei.

Australia: destinatia unde se cheltuiesc cei mai multi bani

Cele mai importante orase din Australia atrag cheltuieli importante din partea turistilor. Sydney se claseaza pe locul al saselea, cu o valoare estimata a cheltuielilor de 13,8 miliarde de dolari, chiar daca orasul nu figureaza in Top 10 sosiri ale turistilor.

Orientul Mijlociu si Africa

Atat Cairo cat si Tunis au inregistrat cresteri puternice pentru 2011, la nivelul numarului de turisti - 21,6%, respectiv 19,9%.

O crestere importanta a cheltuielilor estimate pentru 2011 este inregistrata de Riyadh, care ocupa, din acest punct de vedere, locul intai din regiune, cu o rata impresionata de 35,5%.

Conform studiului, cheltuielile turistilor sunt estimate sa aiba o rata a cresterii de 20,8% in Nairobi, depasind astfel rata de crestere a orasului Johannesburg, singura destinatie din regiunea africana subsahariana care se gaseste in top 10.

America Latina
 
Din top 10 orase cele mai vizitate de turisti, capitala Venezuelei, Caracas, Quito (Ecuador) si Santo Domingo (Republica Dominicana) sunt preconizate sa inregistreze o scadere a ratelor de crestere pentru 2011.

MasterCard Worldwide Index of Global Destination Cities este realizat pe baza informatiilor cu privire la zborurile internationale si capacitatea de zbor, oferite de OAG Global, furnizor al datelor internationale din domeniul aviatiei. Orarele de zbor sunt, de asemenea, folosite pentru a calcula frecventa de zbor dintre perechi de orase. Companiile aeriene publica in mod regulat si istoricul load factor-ului (coeficientului de incarcare) si programul zborurilor viitoare, indicatori luati in calcul pentru a estima numarul plecarilor in strainatate si pentru a previziona plecarile de anul urmator.

Yuwa Hedrick-Wong este economist si expert in strategii de business, avand 25 de ani de experienta acumulata in peste 30 de tari. A fost numit Global Economic Advisor, in cadrul MasterCard Worldwide in 2009. Inainte de aceasta functie, a fost Economic Advisor pentru MasterCard in regiunea Asia/Pacific, pozitie pe o detine inca din 2001. Yuwa este in prezent profesor adjunct in cadrul Sauder School of Business, University of British Columbia, Vancouver, B.C. Canada, fiind invitat sa participe la numeroase conferinte internationale la nivel inalt.

Citeste si:

Ultimul trend in resorturile de lux: piscinele fanteziste. Topul celor mai spectaculoase piscine din lume

Ultima fita in materie de turism: nopti la castel. Cat te costa sa traiesti vremuri demult apuse

Cum arata spoturile de promovare a turismului romanesc, difuzate pe CNN, EUROBNEWS si EUROSPORT