Conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, citat de Mediafax, aproape jumatate dintre persoanele intervievate (44,1%), care sunt angajate intr-o companie sau detin o afacere, au declarat ca vor fi libere atat in ziua de 1 mai, cat si pe 2 mai, 24,8% au spus ca vor fi libere doar pe 1 mai, 22,1% inca nu stiu si 8,6% spun ca nu vor fi libere.

Mai mult de jumatate dintre orasenii intervievati au spus ca vor petrece Ziua Muncii in localitatea de domiciliu, impreuna cu familia sau cu prietenii si la iarba verde, in padure, in parc sau la un loc de gratar. Alti 7,6% dintre cei intervievati au spus ca vor alege de 1 Mai destinatii turistice din tara, dintre care 4,4% vor opta pentru destinatii montane, 2,7% intentioneaza sa ajunga pe litoral si 0,5% intr-o statiune balneara.

Doar 1,5% dintre respondenti vor pleca in strainatate de Ziua Muncii, iar aproape o treime dintre cei intervievati spun ca inca nu stiu ce vor face in zilele libere.

Bugetul mediu alocat petrecerii zilei de 1 Mai este de 171,1 lei, fiind asemanator celui de anul trecut (179,9 lei). Doar 19,7% dintre persoanele chestionate sunt dispuse sa aloce un buget de peste 500 de lei, 33,4% ar cheltui intre 200 si 499 de lei, iar 46,9% nu pot aloca mai mult de 200 de lei, potrivit studiului citat.

Studiul a fost realizat online, in perioada 4-8 aprilie, pe un esantion reprezentativ la nivel national, din mediul urban. Au fost intervievate 663 de persoane, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani, marja de eroare fiind de ±3,81%.