Comandantul Francesco Schettino a fost plasat in stare de arest pentru omucidere multipla, naufragiu si abandonarea navei in timp ce numerosi pasageri inca mai trebuiau sa fie salvati, au anuntat surse judiciare citate de presa.

Procurorul care a decis sa puna sub sechestru nava si cutiile negre cu inregistrarea conversatiilor, care au fost deja gasite, a anuntat ca impactul s-a produs la ora locala 21.45 (22.45, ora Romaniei), "dar Capitania nu a fost avertizata imediat".

Decizia arestarii comandantului a fost luata in urma interogarii acestuia timp de cateva ore. El declara anterior, pentru postul de televiziune Tgcom24 din cadrul grupului Mediaset, ca nava s-a "lovit de un afloriment stancos" care nu figura pe hartile sale nautice.

"In timp ce navigam cu viteza de croaziera, ne-am lovit de un afloriment stancos. Conform hartii nautice, apele ar fi trebuit sa fie destul de adanci", s-a aparat comandantul Francesco Schettino pe postul Tgcom24.

Comandantul "s-a apropiat foarte neindemanatic de Insula Giglio, a lovit o roca ce s-a incastrat in flancul stang, determinand (nava) sa se incline si lasand o cantitate enorma de apa sa patrunda la bord intr-un interval de doua-trei minute", a declarat pentru presa Francesco Verusio, procurorul din Grossetto.

Pe de alta parte, unul dintre directorii armatorului navei de croaziera Costa Concordia a negat vineri dupa-amiaza, in fata jurnalistilor, ca nava a deviat de la traiectoria sa normala. "Nu este corect sa se spuna ca nava se afla in afara rutei sale" obisnuite, a declarat Gianni Onorato, directorul general al Costa Crociere, in portul Santo Stefano, cand a fost intrebat de catre jurnalisti de ce nava se afla atat de aproape de Insula Giglio.

In opinia lui Onorato, singurul lucru sigur este ca "nava a lovit o roca", iar evacuarea care a urmat a fost ingreunata de inclinarea navei, mai intai la 20 de grade, iar in prezent la 80 de grade.

Giorgio Fanculli, singurul jurnalist de pe Insula Giglio, care administreaza site-ul giglionews.it si care a asistat la naufragiu si evacuare, a declarat pentru AFP ca nava naviga prea aproape de coasta, iar din aceasta cauza s-a lovit de o roca. "Era o trecere clasica, pe care (navele de) croaziera o efectueaza adesea, cu toate luminile aprinse si cu luminite palpaind, numai ca a trecut prea aproape (de coasta), mult mai aproape decat de obicei", a declarat el.

Bilantul provizoriu al accidentului este de trei morti si circa 40 de raniti. Conform companiei, la bordul navei de croaziera Costa Concordia se aflau in total 4.229 de persoane, dintre care 3.216 pasageri. Compania italiana a prezentat doar nationalitatile pasagerilor navei, urmand sa fie anuntate si cele ale membrilor echipajului.

Potrivit Costa Crociere, dintre cei 3.216 pasageri, 989 erau italieni, 569 erau germani, 462 francezi, 177 spanioli, 129 americani, 127 croati, 108 rusi, 74 austrieci, 60 elvetieni, 46 brazilieni si 46 japonezi. La bordul navei erau si 42 de olandezi, 33 de ucraineni, 30 sud-coreeni, 20 de romani, 26 din Hong Kong, 25 de britanici, 21 de australieni, 17 argentinieni, 13 taiwanezi, 12 canadieni, 12 chinezi, 11 portughezi, 10 columbieni, 10 chilieni si 9 turci.

In plus, printre pasageri erau opt belgieni, opt israelieni, noua kazahi, opt peruani, opt polonezi, sase moldoveni, sase nepalezi, cinci suedezi, cinci venezuelani, patru danezi, patru dominicani, patru sarbi, patru sud-africani, trei olandezi, trei belarusi, trei greci, trei unguri, trei iranieni, trei irlandezi si trei macedoneni. La bordul se aflau si 1.013 membri ai echipajului.

Citeste si:

Hotelul Moneasa din statiunea aradeana cu acelasi nume, scos la vanzare cu 4,6 mil. euro. De ce vrea proprietarul sa vanda o unitate cu grad de ocupare anuala de 75%