Cercetarea realizată de Hospitality Culture Institute şi firma de cercetare de piaţă Exact Business Solutions, evidenţiază faptul că 52% dintre persoanele care preferă să călătorească de obicei în ţară au educaţie ridicată, iar 48% au educaţie medie.

Potrivit sursei citate, 53% dintre românii care călătoresc mai des în ţară decât în străinătate înregistrează mai puţin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. În acelaşi timp, o treime (33%) dintre aceştia sunt angajaţi, 29% sunt experţi/specializaţi în anumite domenii, iar în aceeaşi pondere nu lucrează în prezent, adică sunt în şomaj sau în concediu post-natal.

De asemenea, 35% dintre respondenţi susţin că încă nu şi-au planificat zilele libere de anul acesta şi doar 15% doresc să îşi petreacă vacanţa în străinătate, iar 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă.

Dintre românii care preferă vacanţele în destinaţiile din ţara noastră, 63% preferă city-break-urile, din care 33% de două ori pe an, iar 30% o dată la fiecare 2 - 3 luni.

În ceea ce priveşte bugetul alocat pentru concediu, 40% dintre turiştii români alocă într-o destinaţie locală între 501 şi 1.000 lei/persoană pentru un city break, iar 34% mai puţin de 500 de lei/persoană pentru acelaşi tip de vacanţă.

Printre destinaţiile autohtone preferate de către români se află: Braşov, Constanţa sau Cluj-Napoca.

Conform cercetării, 64% dintre români preferă să meargă cu maşină personală în concediu şi 13% cu trenul. Aproape o treime dintre turiştii locali (31%) care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locaţie informală (la gazdă), iar 45% aleg să plătească doar pentru cazare.

Studiul a fost realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview - Exact Panel).

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Cele mai importante proiecte ale organizaţiei sunt: Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalitatii (aflată la ediţia a 4-a), Horeca Business Accelerator, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research şi Intimate roundtable conversations.