"Statul croat trebuie sa devina o destinatie internationala competitiva, recunoscuta la nivel global si atractiva pentru investitori", a declarat ministrul Turismului, Veljko Ostojic, la prezentarea strategiei de dezvoltare turistica adoptata de guvern, potrivit AFP.

El a aratat ca obiectivul principal al strategiei este ca Croatia sa intre pana in 2020 in grupul celor mai atractive 20 de state pentru dezvoltare turistica. In 2011, Croatia se afla pe locul 34 intr-un clasament de 139 de tari in privinta atractivitatii turistice, condus de Elvetia, Germania si Franta, potrivit datelor Forumului Economic Mondial.

Pentru realizarea acestui obiectiv guvernul croat a prevazut investitii de 7 miliarde de euro, din care o treime pentru constructia de hoteluri si statiuni balneare, respectiv a 20.000 de camere de cazare, si pentru modernizarea capacitatilor existente pentru campinguri si porturi de agrement, a precizat Ostojic.

Guvernul intentioneaza ca astfel ca dubleze in sapte ani veniturile din turism, la aproximativ 14 miliarde de euro, si sa majoreze cu aproximativ 40% numarul innoptarilor, in prezent de 70 de milioane pe an. Industria turistica reprezinta motorul economiei croate, reprezentand circa 19% din PIB.

Autoritatile locale estimeaza ca aderarea tarii la Uniunea Europeana, in luna iulie, va contribui la dezvoltarea turismului.
Croatia a inregistrat anul trecut 12,3 milioane de vizite turistice, in crestere cu 5,1% fata de anul anterior, un record pentru tara cu 4,2 milioane de locuitori. Turistii straini, in special germani, sloveni, austrieci si italieni, au realizat 10,8 milioane de vizite.

Economia croata s-a contractat insa cu 1,1% in 2012, potrivit estimarilor guvernamentale, si nu a mai inregistrat crestere din 2009.