Potrivit ANAT, in primul trimestru al lui 2014 fata de aceeasi perioada a anului 2013, pentru destinatiile interne se constata o crestere de 5% pentru rezervarile early booking, 50% pentru programul "O saptamana de refacere" si 100% pentru programul "Zile gratuite de vacanta".

Se observa un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crisanei, 20% pentru Transilvania, 10% pentru Bucovina si 30% pentru Muntenia. Maramuresul a marcat tot un plus de 30%, in timp ce Oltenia si Banatul au inregistrat o crestere de 5%.

"Principala destinatie preferata de turisti ramane litoralul romanesc. Rezervarile pentru statiunea Mamaia reprezinta 50% din totalul vanzarilor si au inregistrat un plus de 2% fata de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine in restul statiunilor de pe litoral, exceptie facand Olimp, cu o scadere de 15%", a declarat Lucia Nora Morariu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

In ordinea volumului de vanzari, destinatiile externe cele mai cautate au fost Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franta, Austria si Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) si Muntenegru (+ 20%).

Volume mari de vanzari se inregistreaza si pe alte destinatii care in primul trimestru al acestui an inregistreaza o scadere a numarului de rezervari. Este vorba de Bulgaria (-10%) si Croatia (-40% din cauza cresterii preturilor ca urmare a majorarii TVA).

Cele mai dinamice destinatii externe, cu cresteri de peste 50% au fost, potrivit ANAT, Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba si Statele Unite. "In ceea ce priveste valoarea medie a pachetului achizitionat, putem spune ca pe destinatiile interne aceasta a fost de 638 de lei, cu 5% mai mult decat anul trecut", a adaugat Morariu.

Pentru destinatiile externe, analiza ANAT arata o valoare medie a pachetului de 1.578 de lei, in crestere cu 4%.