Principalul motiv pentru care romanii nu sunt interesati de reclamele de la televizor: le considera plictisitoare si repetitive, arata cercetarea iSense Solutions.

In acelasi timp, doi din 10 romani au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.  

In timpul pauzei publicitare, cinci din 10 romani mananca sau fumeaza, ceea ce arata axarea consumatorului pe placeri si pe propria persoana. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen in timpul reclamelor de la TV, 60% utilizand in mod obisnuit smartphone-ul si 56% laptopul sau PC-ul.

Sunt preferate activitatile de relaxare: acestia acceseaza social media (66% de pe smartphone si 70% de pe laptop/PC) sau joaca diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).  

Totodata, sapte din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunica sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) si messenger-ul (49% - smartphone, 49% - laptop/PC), in timp ce 69% dintre acestia vorbesc la telefon si 50% trimit sms-uri.  

In timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii cauta informatii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai cautate informatii sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promotii (36%), sanatate si medicina (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), calatorii si vacante (25%).  

Sursele de informatie care influenteaza consumatorul sa cumpere un produs, indiferent de tipul lui, sunt: propria experienta (59%), motoarele de cautare (54%), recomandarile de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producatorilor (43%), informatiile direct din magazin (41%) si site-urile care evalueaza diverse produse (40%).