Dupa ce au analizat peste 200 de emisiuni din programul prime-time al televiziunilor, cercetatorii de la Nielsen au observat ca numarul mare de actualizari de pe Twitter, privind un show TV, a adus si o crestere cu aproape o treime a audientei postului al carui program era comentat de utilizatorii Twitter, transmite Mediafax.

De asemenea, studiul realizat de compania Nielsen marcheaza prima legatura directa stabilita intre activitatea utilizatorilor Twitter si cea a televiziunilor. Conexiunea dintre cele doua ar putea ajuta reteaua de socializare sa atraga mai multi bani din publicitate. 

Totodata, studiul a aratat ca discutiile de pe reteaua de socializare au creat un impact major in cazul anumitor genuri de emisiuni. Comentariile pe marginea reality-show-urilor au influentat audientele pentru 44% dintre programe. Programele de comedie au fost beneficiat si ele de cresterea ratingului cu 37%, iar audientele emisiunilor sportive au crescut cu 28% dupa ce subiectele au fost dezbatute pe site-ul de socializare.  Pe de alta parte, audientele filmelor au fost influentate de comentariile publicate pe Twitter cu doar 18%.

Chiar si asa, seriale precum "Pretty Little Liars", difuzat pe canalul ABC, au avut audiente importante pe site-ul de socializare. Astfel, acesta a atras peste 1,6 milioane de comentarii pe Twitter pe parcursul sezonului final. 

Twitter a dezvoltat si un serviciu care permite utilizatorilor - ce sunt in targetul companiilor - sa posteze comentarii pe retea despre show-urile pe care le urmaresc in respectivele momente. 

Totodata, agentiile de publicitate isi pot creste audientele reclamelor difuzate la televizor prin intermediul utilizatorilor Twitter, care ar putea contribui la consolidarea mesajului pe care vor sa il transmita.