BRAT va lansa pe 6 martie primele date de audienta a site-urilor in mediului rural, disponibile impreuna cu rezultatele livrate pentru universul urban.

Astfel, masuratoarea se extinde de la un univers urban de aproximativ 6.8 mil de persoane care acceseaza internetul, la un univers cumulat (urban si rural) de peste 10.5 milioane utilizatori de internet. Metodologia aplicata este identica cu cea folosita in cazul zonei urbane, iar extinderea universului se face in urma unui studiu structural suplimentar realizat impreuna cu Metro Media Transilvania.

Decizia Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT) vine in conditiile in care numarul utilizatorilor de Internet din Romania a crescut considerabil in ultimii ani, iar industria de media si publicitate este tot mai interesata de consumul media al celor care locuiesc in afara oraselor.

Totusi, desi mai mult de 50% din populatie obisnuieste sa intre pe net, iar viteza conexiunilor online de la noi este mare, un studiu recent publicat de Comisia Europeana arata ca Romania ramane pe ultimul loc in Europa la competentele digitale, integrarea tehnologiei digitale si a serviciilor publice din aceasta sfera.