Potrivit studiului, specialiştii anticipează în următoarele 12 luni o continuă creştere a cheltuielilor aferente acţiunilor de marketing pe dispozitive mobile, pe când cele legate de reţelele de socializare vor rămâne apropiate de noul nivel, care este ridicat.

Deloitte CMO Survey este rezultatul analizei a aproximativ 300 de răspunsuri oferite de către profesionişti de top din domeniu care activează în 13 sectoare din SUA.

"În ultimele luni, reţelele de socializare au jucat un rol important atât în creşterea notorietăţii brandurilor, cât şi a performanţei companiilor. Trei sferturi dintre respondenţi au folosit reţelele de socializare în special pentru acţiuni al căror scop ţinea de notorietatea mărcii (84%) şi mai mult de jumătate dintre aceştia, pentru păstrarea clienţilor actuali (54%) şi atragerea de noi clienţi (51%)", menţionează specialiştii Deloitte.

În plus, studiul subliniază faptul că reţelele de socializare au avut o contribuţie majoră la performanţele înregistrate de companii în timpul pandemiei, cu o creştere de 23,5% faţă de luna februarie 2020. Când vine vorba de parteneriatele cu influenceri, studiul arată că specialiştii în marketing apelează puţin la astfel de colaborări şi doar 8% din buget este alocat activităţilor de acest gen pe canale de socializare, precum LinkedIn, blogurile companiilor, Instagram, Facebook şi altele.

Respondenţii anticipează că, în următorii trei ani, vor direcţiona bugete mai mari către colaborările cu influenceri, până la 13% din totalul cheltuielilor de marketing, iar cele mai semnificative creşteri sunt de aşteptate în domenii precum serviciile bancare şi profesionale.

În ciuda unei creşteri cu 70% a cheltuielilor pentru acţiuni de marketing pe dispozitive mobile în timpul pandemiei, specialităţii în domeniu observă o creştere foarte mică a contribuţiei acestora la performanţa companiei, 28% dintre respondenţi considerând că acestea nu ajută deloc la îmbunătăţirea performanţei. De asemenea, studiul subliniază că, atunci când investesc în astfel de activităţi, respondenţii acordă prioritate optimizării site-urilor pentru dispozitivele mobile (70%), şi nu creării şi actualizării de aplicaţii (30%).

Rolul departamentului de marketing în cadrul companiilor s-a schimbat în timpul pandemiei de COVID-19, aproape două treimi dintre respondenţi (62%) susţinând că departamentele lor au dobândit o importanţă mai mare, organizaţiile ale căror clienţi sunt persoane juridice (business-to-business - B2B) înregistrând cea mai puternică creştere - companii care oferă produse (63%) şi servicii (72%).

Astfel, pe lângă recunoaşterea rolului departamentului de marketing, rezultatele studiului subliniază importanţa priorităţilor stabilite de către organizaţie pentru acesta, cum ar fi păstrarea clienţilor şi consolidarea notorietăţii mărcii, în contextul în care, în perioada pandemiei, ponderea bugetelor de marketing a crescut uşor, ajungând la 12,6% din bugetele totale al organizaţiilor, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie (11,3%).

"Importanţa acestor priorităţi este surprinzătoare, având în vedere că departamentele de marketing îndeplinesc mai multe sarcini, dar cu mai puţini angajaţi, deoarece 9% dintre locurile de muncă din departamentele de profil au fost pierdute în timpul pandemiei. Forţa de muncă din cadrul acestor departamente ar putea ridica îngrijorări în viitorul apropiat, ţinând cont că un sfert dintre respondenţi (24%) anticipează că aceste locuri de muncă nu vor fi create din nou", susţin specialiştii Deloitte.

Deloitte CMO Survey este realizat de două ori pe an, prin sondaj online, şi acoperă companii din domenii precum tehnologie, servicii bancare, comerţul cu amănuntul, servicii medicale, servicii profesionale, comunicare, bunurile şi servicii de larg consum, producţie, transport, minerit şi construcţii, energie şi educaţie.