Prelungirea decisa prin ordonanta de urgenta si adoptata miercuri a fost argumentata prin faptul ca autoritatile nu au avut timp sa verifice care dintre aceste panouri sunt amplasate legal iar o eventuala indepartare poate genera procese cu firmele implicate, transmite Mediafax.

Un alt argument invocat de Guvern este criza economica in care Romania are nevoie stringenta sa creeze "un climat investitional stabil" pentru a se evita "orice masura neatractiva" care ar putea indeparta investitorii. 

Prin lege, Guvernul a decis anterior ca mijloacele de publicitate autorizate pot fi mentinute pe amplasamentele autorizate pana la data expirarii contractelor de publicitate in curs, dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2014.  Prin exceptie, puteau fi mentinute pana la data expirarii contractelor acele mijloace de publicitate care respecta prevederile legale iar prin amplasament si caracteristici se incadreaza in categoria de mijloace de publicitate admise de regulamentul local de publicitate. Indeplinirea tuturor conditiilor trebuia insa confirmata de catre autoritatile locale. 

Justificarea Guvernului este insa acum ca acest mecanism presupune o serie de analize din punct de vedere architectural-urbanistic, aspecte de control si disciplina in constructii, dar si juridice privind contractele de publicitate si s-a constatat ca termenul este insuficient pentru ca autoritatile locale sa elaboreze regulamentul, sa verifice compatibilitatea sau incompatibilitatea mijloacelor de publicitate cu cel aprobat prin hotarare a consiliului local, iar ulterior sa modifice contractele sau sa notifice incetarea acestora.