Platforma online americana specializata in streaming video mizeaza tot mai mult pe pietele internationale pentru a-si dezvolta divizia de business.

In prezent, Netflix are peste 90 de productii originale aflate in diverse etape de dezvoltare in Europa, a precizat Reed Hastings la un eveniment organizat in Berlin, ce a fost sponsorizat de Netflix. Serviciile complete ale companiei americane sunt deja disponibile in 13 limbi, carora li se vor adauga in curand limbile romana si greaca.

Potrivit anuntului facut de Reed Hastings, continuturile europene au fost vizionate de peste 93 de milioane de ori de abonatii Netflix din intreaga lume, iar aceasta baza globala de clienti va depasi in curand pragul de 100 de milioane de persoane.

”Noi facem ca arta sa aiba succes in intreaga lume”, a spus Reed Hastings, adaugand ca internetul are puterea ”de a reinventa televiziunea”, deoarece ofera spectatorilor o mai mare libertate in ceea ce priveste momentul, locul si modul de vizionare a continuturilor si ”ofera producatorilor acces la un public global”.

Vorbind despre decizia companiei americane de a-si spori publicul-tinta din Europa, Reed Hastings a anuntat si un nou parteneriat cu furnizorul regional de cablu Unitymedia, in virtutea caruia platforma Netflix va fi integrata in oferta de programe a acestui furnizor.

Compania americana si-a prezentat oferta de productii europene la evenimentul intitulat ”Netflix - See What’s Next ” ce a fost organizat la Berlin. Printre aceste productii europene se afla seriale originale in limbi locale, precum ”Dark” - o drama germana, primul show produs de Netflix in Germania; ”Suburra” - un thriller italian despre universul crimei organizate; ”Las chicas del cable” (”Cable Girls”) - o drama romantica spaniola, cu o actiune plasata in anii 1920.

Printre urmatoarele seriale ale companiei Netflix se mai afla ”Troy: Fall of a City”, ”Black Earth Rising” si ”Spy”, pe care le coproduce in colaborare cu BBC One, BBC Two respectiv Canal Plus.

Productiile locale au facut parte din strategia internationala a platformei online Netflix inca de la lansarea acestei companii americane si vor continua sa modeleze oferta globala a acesteia. Reed Hastings a reamintit faptul ca primul serial original produs de Netflix a fost ”Lilyhammer”, o coproductie realizata in colaborare cu postul public de televiziune norvegian, NRK1, ce prezinta aventurile unui gangster newyorkez exilat in Norvegia.

Am inteles, atunci, ca puteam sa cream povesti interesante si sa le prezentam lumii intregi. Urmatorul serial al nostru a fost un remake al show-ului TV britanic «House of Cards», care ne-a adus premii importante si redevente creatorilor productiei originale”, a adaugat Reed Hastings.

Cu o investitie de peste 1,75 de miliarde de dolari, Netflix a fost unul dintre cei mai activi sustinatori ai continuturilor TV si cinematografice europene, spune CEO-ul platformei americane. Referindu-se la ”The White Helmets”, documentarul produs de Netflix care a castigat premiul Oscar duminica seara la Los Angeles, un film ce prezinta viata voluntarilor care salveaza vieti omenesti in Siria, Reed Hastings spune ca acea productie este ”un film important, care este acum disponibil in lumea intreaga”.

In mod asemanator, drama spaniola ”Siete Años” (“Seven Years”) ar fi trebuit initial sa fie prezentata doar in Spania, insa Netflix a luat decizia de a arata acest film in lumea intreaga.