Publicitatea va incepe sa cunoasca in urmatorii 10 ani cea mai puternica perioada de dezvoltare sustinuta, inregistrand o crestere globala estimata la 5,3% (in 2014), fata de 3,6% (in 2013). ZenithOptimedia estimeaza ca aceasta crestere va ajunge la 5,8% in 2015 si 2016, datorita tehnologiei mobile, potrivit unui comunicat remis Mediafax.

Conform cercetarii, cresterea consumului global de publicitate in 2014 va fi influentata de stabilitatea pietei europene, precum si de cele trei evenimente care au loc din patru in patru ani: Jocurile Olimpice, Cupa Mondiala la fotbal si alegerile din Statele Unite.

In privinta Romaniei, reteaua ZenithOptimedia spune ca este rezervat optimista. "Ne asteptam ca 2014 sa fie anul mult asteptat si sa schimbam sensul trendului. Suntem optimisti pentru ca avem evenimente de anvergura care ar trebui sa atraga si la nivel local investitii aditionale. Suntem optimisti pentru ca, indiferent de evolutia GDP-ului sau scaderea consumului, scaderea cumulata din ultimii ani ai pietei de media a depasit si cele mai negre estimari. Suntem totusi rezervati, caci, politicul local isi poate pune amprenta, asa cum a mai facut-o in acesti ultimi ani, adancind criza in care industria de media se afla deja", se spune in comunicat.

Potrivit ZenithOptimedia, dupa cinci ani de scaderi succesive ale pietei de publicitate din Romania, pentru 2014 este preconizata o crestere usoara de 1,9%.

Televiziunea ramane dominanta, digitalul o ajunge din urma

Televiziunea va ramane dominanta in mix-ul media, dar ZenithOptimedia se asteapta la o usoara scadere si la o stabilizare a celorlalte medii de comunicare, atat pe fondul cresterii investitiilor, cat si a ponderii digitalului.

Digitalul, care a reusit ca in 2013 sa devina al doilea mediu de comunicare ca importanta dupa TV, isi va continua cresterea. "Ne asteptam ca digital video advertising-ul sa aduca un suflu nou si sa altereze un pic raportul de forte intre performance (agresiv in ultimii ani) si display", spune ZenithOptimedia.

Conform ZenithOptimedia, "o necunoscuta ramane publicitatea pe panouri (outdoor)". "Legea 185/2013 ar trebui sa intre in vigoare la inceputul anului 2014. Efectele pot fi dramatice. Vom fi capabili sa le evaluam in prognoza noastra de la sfarsitul primului trimestru al noului an", mai spune ZenithOptimedia.

Zenith Romania, parte a retelei internationale ZenithOptimedia, este una dintre cele mai importante agentii de comunicare din Romania.