Industria telecom a contribuit cu 7,3 milioane de lei la o piata de 45,5 milioane de lei, valoarea totala raportata de participantii la cel mai recent studiu ROADS, transmite Mediafax.

Topul este completat la distanta de sectorul bancar (4,4 milioane lei) si auto (4,2 milioane lei). 

In privinta formatelor, cele embedded raman de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de interruptive formats. 

"Legat de dinamica pietei masurate in cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului - S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta - 23% fata de S2 2012 si 17% fata de S1 2012", se spune in comunicat. 

"Publicitatea online continua sa aiba un bun potential de crestere pe termen mediu si lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada. Este insa nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii sa se deprinda cu posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile economice dificile actuale", a declarat Bogdan Belciu, partener, Servicii de Consultanta pentru Management, PwC Romania, firma care deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania. 

"Inceputul anului a fost unul foarte prudent in ce priveste investitiile in publicitatea online - asa cum ne dam seama din rezultatele primului semestru, este un an de incercare pentru publisherii locali. Ne asteptam insa la o revigorare pentru a doua jumatate a anului 2013, o crestere probabil generata si de perioadele de promotii si stimulare a cumparaturilor. Anul acesta, am introdus in studiul ROADS si agentiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social media si foreign networks) cu siguranta ne vor ajuta sa identificam mai clar structura investitiilor in publicitate online si sa sporim relevanta studiului. Asteptam in editiile viitoare si mai multi participanti din aceasta categorie", a declarat Cristi Petriceanu, presedinte al IAB Romania.