Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica, cat si de introducerea unor noi formate ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ. 

Pe de alta parte, cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale).

Zenith Romania preconizeaza ca la sfarsitul anului viitor acest segment va ajunge la 6 - 6,5% din publicitatea online, "pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica". 

Televiziunea ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (63,9%), fiind urmata de digital (13,7%), outdoor (10,1%), radio (5,8%), reviste (3,5%), ziare (2,6%) si cinema (0,4%). 

La nivel de macro-categorii, produsele alimentare (16,1%), medicamentele & produsele pentru sanatate (14,3%), FMCG - non alimentare (produse de uz casnic, produse de igiena personala) (11,5%) si retail - inclusiv comertul online (10,1%) acopera jumatate din totalul investitiilor media. Urmeaza telecomunicatiile (9,9%), media si divertisment (4,9%), servicii financiare si de asigurari (4,2%), bauturi alcoolice (4,1%), automobile (3,2%), cosmetice (3,2%), turism (0,5%) si produse de lux (0,4%).

Digitalul, la nivel global, contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate. 

Astfel, dezvoltarea accelerata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5,3% in 2014, de la 3,9% in 2013.

Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari anul acesta an. 

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17,1% in acest an). Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei.

Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15,8% intre 2014 si 2016 fata de 12,3% intre 2010 si 2013).