Platforma americana, care dispune de un catalog impresionant de seriale TV, dar produce si programe originale, precum serialul politic "House of Cards", va patrunde pe piata francofona si pe cea de limba germana, urmand sa se lanseze in Franta, Belgia, Elvetia, Germania, Luxemburg si Austria, au precizat reprezentantii ei intr-un comunicat.

"Imediat dupa lansare, utilizatorii de internet de mare viteza din aceste tari vor putea sa se aboneze la Netflix si sa vizioneze o vasta selectie de seriale TV si de filme hollywoodiene, locale si mondiale, inclusiv seriale originale produse de Netflix, aclamate de criticii de specialitate, unde si cand doresc, pe televizoare, tablete, telefoane inteligente, console de jocuri si PC-uri", afirma grupul american.

Netflix nu a oferit insa detalii despre aceste lansari, nici nu a precizat datele exacte la care va ajunge in fiecare dintre aceste tari. Le Figaro afirma insa marti ca lansarea din Franta este prevazuta pentru jumatatea lunii septembrie, cu un tarif lunar fixat la cel putin 10 euro si un serial original in pregatire, a carui actiune se desfasoara in Marsilia, oras in care este turnat si foarte popularul serial produs de postul France 3 "Plus Belle la Vie".

Pentru un abonament lunar, Netflix permite internautilor sa vizioneze in "streaming" (difuzare online fara descarcare de fisiere) o selectie importanta de filme si seriale de televiziune. Platforma americana a inceput sa propuna si cateva seriale originale care rivalizeaza cu cele produse de posturile TV traditionale.

Unul dintre cele mai remarcate productii Netflix a fost "House of Cards", al carui prim sezon a debutat online in 2013. Serialul i-a adus un Glob de Aur actritei Robin Wright, care o interpreteaza pe sotia unui politician american machiavelic, interpretat de Kevin Spacey. "Orange is the New Black", lansat un an mai tarziu, cu o actiune plasata in inchisoare, a avut la randul sau parte de reactii pozitive din partea criticilor.

Netflix si-a lansat primul serviciu de streaming video in 2007, in Statele Unite, insa compania a cunoscut o crestere exploziva in ultimii ani, devenind unul dintre cele mai importante site-uri video online din lume: are deja in prezent peste 48 de milioane de abonati in peste 40 de tari.

Site-ul este prezent deja in America Latina si a investit foarte mult in ultimii ani in Europa, unde s-a lansat in 2012, in Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Finlanda, Norvegia si Suedia, iar apoi, in 2013, in Olanda.

Serviciul costa pentru moment 7,99 dolari in Statele Unite, unde compania inregistreaza cel mai mare numar de abonati (35 de milioane), insa Netflix a anuntat in luna aprilie "o crestere cu un dolar sau doi, in functie de tara" a tarifului lunar, ce va fi operata pana la sfarsitul lunii iunie, pentru a-si acoperi cheltuielile de expansiune internationala si costurile tot mai mari de productie si difuzare a continuturilor sale.