Versiunea online a publicatiei, denumita Sun+, poate fi accesata contra unei taxe de 2 lire sterline pe saptamana.

Pentru a cumpara versiunea pe hartie, cititorii tabloidului The Sun trebuie sa plateasca 3,20 de lire pe saptamana.

Site-ul The Sun este accesat an prezent de circa 1,7 milioane de utilizatori zilnic, an timp ce tirajul zilnic al publicatiei pe hartie este de 2,3 milioane de copii.

The Sun, un ziar editat de compania news UK, detinuta de magnatul Rupert Murdoch, a anuntat an luna martie ca va introduce o taxa pentru accesul la continutul sau online an cea de-a doua jumatate a lui 2013, dupa cum relata la momentul respectiv guardian.co.uk.

La momentul respectiv, Mike Darcey, directorul executiv al News International (companie care ulterior a trecut printr-un proces de scindare a diviziei sale editoriale de activitatile sale de divertisment), a declarat ca strategia companiei - care le permite milioanelor de cititori accesul gratuit la continutul publicat pe site-ul The Sun - nu este sustenabila.

Introducerea sistemului de plata pentru accesarea continutului online al The Sun coincide cu lansarea proiectului pe care tabloidul al are cu Premier League, care permite publicarea pe site-ul ziarului a unor anregistrari video cu golurile si cu cele mai importante faze din meciuri.

Pe de alta parte, publicatia The Times, detinuta tot de News UK, a introdus sistemul cu plata pentru continutul sau online an urma cu trei ani.

De asemenea, an luna martie, publicatia britanica The Daily Telegraph, editata de Telegraph Media Group, a anuntat ca va taxa continutul sau online, dar anca nu a anuntat momentul an care va fi implementat acest sistem. Atunci, The Daily Telegraph a implementat un sistem de cuantificare a materialelor postate pe site-ul sau.

Dupa introducerea taxei pentru continutul sau online, The Daily Telegraph va deveni primul ziar national de interes general din Marea Britanie care introduce plata continutului postat pe site-ul sau. Decizia The Telegraph de a introduce sistemul de taxare a continutului sau online vine dupa lansarea, an noiembrie, a acestui model de plata pentru site-ul sau international. Potrivit oficialilor companiei, noua din zece persoane care au avut acces gratuit timp de o luna la site-ul publicatiei si-au aratat interesul de a se abona.