“Chiar daca piata nu pare sa dea inca semne de redresare, anul 2014 are semne bune. Iar rezultatele din ultimele 18 luni nu sunt deloc intamplatoare”, declara, Alexandru Badila, Managing Director in cadrul Publicis Romania, intr-un comunicat.

Grupul francez anunta, totodata, ca in prima luna din 2014, divizia din Romania a castigat patru licitatii din cele cinci la care a participat. Publicis se va ocupa in acest an de conturile Farmaciilor Dona, de comunicarea digitala a parteneriatului Renault-COR cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Soci, de lansarea noului model Nissan Qashqai si de noua platforma promotionala Maggi.

In 2013, compania de publicitate a castigat 21 dintre cele 32 de licitatii la care a participat, realizant, totodata, sapte campanii exportate in cinci tari.

La inceputul acestui an au fost dezvoltate trei campanii "de export", care urmeaza sa se desfasoare in Turcia, Croatia si Ucraina.

Predictii pentru piata media in 2014

"Cel mai probabil scenariu ar fi ca piata nu mai scade in 2014, in principal datorita Olimpiadei de Iarna si Campionatului Mondial de Fotbal. Dar asta nu inseamna nici ca va creste. Exista inca prea putin optimism si prea multa incertitudine. <<Eficientizare>> si <<optimizare>> vor continua sa fie cele mai folosite cuvinte in vocabularul pietei in defavoarea unor cuvinte devenite aproape periculoase: <<inovatie>> si <<dezvoltare>>", a declarat Alexandru Badila pentru Incont.ro.

“Piata de digital va creste, dar va continua sa fie o <<Cenusaseara>> din punct de vedere al bugetelor locale vs. canalele traditionale de comunicare”

Desi pare ciudat, unele branduri abia incep sa descopere ce inseamna o prezenta digitala si ce le poate aduce la nivel de interactiune, crede Badila. "Piata de digital va creste, dar va continua sa fie o <<Cenusareasa>> din punct de vedere al bugetelor alocate vs. canalele traditionale de comunicare. Mai multe branduri vor incepe sa comunice aproape exclusiv in mediul digital, asa cum face, de exemplu, Pegas", a explicat acesta.

Potrivit managerului Publicis Romania, dat fiind noul context economic, agentiile mai mici de digital vor fi nevoite sa se specializeze doar pe anumite servicii pentru a putea supravietui.

Grupul Publicis este condus de Teddy Dumitrescu si reuneste operatiunile Publicis, Publicis Events, Publicis Dialog si Optimedia.