Alianta Europeana a Standardelor in Publicitate (EASA) este unica asociatie de autoreglementare a publicitatii din Europa si cuprinde 50 de organizatii de autoreglementare nationale si 15 asociatii profesionale ale industriei publicitare la nivel european si international. In perioada 20-22 aprilie, la Bucuresti, vor fi prezenti aproximativ 100 de participanti din afara Romaniei din industria de publicitate, anuntatori, agentii, media si membri ai EASA.

”Dezvoltarea industriei de publicitate in Romania, buna functionare a autoreglementarii in publicitate si parteneriatul dintre Consiliul Roman pentru Publicitate si EASA au facut ca propunerea Romaniei de a gazdui aceasta Adunare Generala EASA sa fie primita cu entuziasm. Tematica abordata in cadrul sesiunilor plenare si a atelierelor de lucru este de mare actualitate pentru ridicarea standardelor de comunicare comerciala si publicitate si sunt increzatoare ca strategia si directiile care vor fi stabilite zilele acestea la Bucuresti vor avea un impact pozitiv pentru piata de publicitate la nivel european si global in perioada imediat urmatoare”, a declarat Oana Cociasu, presedintele Consiliului Roman pentru Publicitate.

La conferinta EASA participa membri ai Consiliului Director EASA: Guy Parker, Director executiv Advertising Standards Association UK (ASA UK) si presedintele in exercitiu al Aliantei Europene a Standardelor in Publicitate, Stephane Martin, presedintele Autoritatii de Reglementare a Publicitatii din Franta ( ARPP), Gert Krablicher, trezorierul Food Supplements Europe (FSE), Konrad Drozdovski, director general al Rada Reklami din Polonia, Dominic Lyle, director general EACA, Stephanie Loerke, Managing Director WFA, Federatia Internationala a Agentiilor de Publicitate, reprezentanti ai asociatiilor din statele membre UE precum si din Argentina, Australia, Canada, Chile, Columbia, Mexic, Turcia.

Ultima zi a evenimentului de la Bucuresti va fi dedicata unui subiect prioritar pentru autoreglementarea in publicitate: comunicarea comerciala pentru suplimente alimentare.

Consiliul Roman pentru Publicitate(RAC) este o organizatie profesionala nonguvernamentala, non-profit si independenta fondata in 1999. Activitatea de baza a Consiliului este autoreglementarea in publicitate, prin adoptarea si aplicarea prevederilor Codului de practica in comunicarea comerciala. In prezent, Consiliul Roman pentru Publicitate reuneste peste 72 de membri: companii multinationale cu activitate in Romania, agentii de publicitate, media si asociatii profesionale – International Advertising Association, Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, Berarii Romaniei. Consiliul este la randul sau membru in organizatii si asociatii europene - EASA - sau globale si a incheiat parteneriate de colaborare cu Consiliul National al Audiovizualului, IAB Romania sau cu Ministerul Finantelor Publice.

Conferintele EASA in Romania au fost realizate de Consiliul Roman pentru Publicitate in parteneriat cu Patronatul Roman al Industriei Suplimentelor Alimentare si sustinute de KMG International –Rompetrol, CEC Bank, Nestle, Unilever, Prodal ’94, Roteleshop, Cris Tim, Ursus Breweries, Coca-Cola si Medlife.