Arina Ureche, directorul general al BRAT, a declarat in cadrul evenimentului ca Ziua Cercetarii Media va fi o conferinta anuala. "Am inceput cu printul pentru ca printul are cea mai mare nevoie de o discutie, dar aceasta conferinta va continua anul viitor", a spus Arina Ureche, precizand ca, anul acesta, BRAT implineste 15 ani de la infiintare, in timp ce Studiul National de Audienta (SNA FOCUS) implineste 12 ani de la lansare. "Suntem mandri ca am reusit atatia ani sa stam in zona de cercetare media", a spus Ureche.

In acest context, Silviu Ispas, presedintele BRAT, a spus ca organizatorii Zilei Cercetarii Media au simtit nevoia sa lamureasca "ce face cercetarea media pentru piata, pentru clienti si pentru furnizori". El a mai spus ca, la nivel global, printul se afla intr-o situatie delicata, iar in Romania publicatiile tiparite se afla intr-o situatie foarte complicata.

Totodata, Silviu Ispas a prezentat evolutia publicitatii in print, in cifre brute, in perioada 2008 - 2012. "Observam o scadere de 60% a bugetelor in ultimii 5 ani. Aceasta scadere nu este nicidecum de 60%, pentru ca, in acelasi timp, au crescut foarte mult discounturile, in medie, de la 40%, in 2008, la 75% discount, in 2012. Cumva scaderea de bugete pe print este de 80-85%", a spus Silviu Ispas.

In ceea ce priveste evolutia tirajelor, in aceeasi perioada, Silviu Ispas a spus ca se poate constata o scadere de 35-40%, in timp ce scaderea audientelor in print a fost de 25%.

BRAT este o asociatie constituita in scopul masurarii si verificarii independente si obiective a performantei produselor media. Din BRAT fac parte edituri de presa scrisa si online, agentii, regii si clienti de publicitate, difuzori de presa, companii ce detin statii radio, companii de outdoor si alti terti interesati.