Industria presei este in transformare si aceasta schimbare este amortizata de cititori. Ei ne-au indicat ca viitorul este online-ul, a transmis Evgheni Lebedev.

Cu aproximativ 60.000 de vanzari pe zi, ''The Independent'', infiintat in 1986, este cotidianul national cel mai putin distribuit acum in Marea Britanie, in urma tabloidelor Sun sau Daily Mail si a altor publicatii ca Times, Guardian sau Daily Telegraph.  

"Aceasta decizie va permite salvarea marcii The Independent si ne va permite sa continuam sa investim in continutul de inalta calitate editoriala care atrage din ce in ce mai multi cititori pe platformele noastre online", a mai indicat Lebedev.

Grupul a confirmat pe de alta parte vanzarea, sub rezerva exprimarii acordului actionarilor, a cotidianului ''i'', versiunea redusa a publicatiei, catre grupul Johnson Press, care trebuie sa preia un numar semnificativ de angajati de la The Independent.

Vanzarea s-ar situa in jurul valorii a 25 de milioane de lire (aproximativ 32 de milioane de euro), potrivit mass mediei britanice.  

Grupul ESI Media, care detine de asemenea si canalul de televiziune London Live, a indicat ca The Independent devine primul cotidian national care se lanseaza in aventura functionarii depline in mediul digital la nivel mondial.

ESI Media a anuntat de asemenea punerea in vanzare a unei aplicatii mobile pe baza de abonament si deschiderea unor birouri in Europa, Orientul Mijlociu si in Asia, precum si o dezvoltare in Statele Unite.