Societatea Nationala de Radiocomunicatii a castigat trei multiplexuri nationale, in luna iunie, in urma unei licitatii organizate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), contra sumei de 1.020.002 euro. Astfel, SNR trebuie sa implementeze strategia de tranzitie la TV digitala, care prevede ca emisiile terestre analogice se vor incheia pe 17 iunie 2015.

Potrivit lui Gabriel Grecu, pe primul multiplex vor intra canalele libere la retransmisie ale Televiziunii Romane. Insa, intrucat primul multiplex are capacitatea de a gazdui 14 canale, iar TVR are doar 5 (TVR 1, TVR 2, TVR HD, TVR International si TVR News), Televiziunea Romana si Societatea Romana de Radiocomunicatii se gandesc sa lanseze doua noi canale - unul educativ si unul de meteo -, asa cum exista la nivel international, a mai spus Gabriel Grecu.

Prezent la evenimentul International Digital Forum, Lucian Romascanu, consilierul presedintelui-director general al TVR, Stelian Tanase, a confirmat existenta unor discutii in sensul lansarii acestor doua noi canale.

"Discutiile sunt la inceput, dar, cu certitudine, daca va rezulta un beneficiu pentru toate partile implicate, TVR are resursele sa produca asemenea canale. Pot fi foarte ieftine si sustinute", a spus Lucian Romascanu.

El a precizat ca aceste doua canale - unul educativ si unul de meteo - "sunt exemple" de televiziuni care ar mai putea fi incluse pe multiplexul 1, pe care, din 17 iunie 2015, vor emite toate canalele libere la retransmisie ale televiziunii publice.

Romascanu a mai spus ca Societatea Romana de Televiziune (SRTv) vrea sa infiinteze un departament de business, care sa dezvolte Televiziunea Romana in online, sa creasca numarul de persoane care se ocupa de vanzarea de publicitate si sa exploateze financiar Arhiva televiziunii publice.

"Noi incercam sa dezvoltam zona de new business. Vom repropune Consiliului de Administratie infiintarea unui departament de business, in care zona de online, Video-on-Demand si de monetizare a Arhivei reprezinta o directie strategica (...) Suntem convinsi ca avem o mina de aur si vrem sa o ducem catre public si sa si castigam bani din asta", a spus Lucian Romascanu.

Potrivit acestuia, exista intentia crearii unui departament de marketing si comunicare, "care sa se ocupe exclusiv de partea aceasta si care sa integreze toate serviciile necesare". "Si ne propunem sa avem un departament comercial care va avea si sectorul de vanzare de publicitate bine completat cu personal. Si, de asemenea, intentionam sa avem si o zona de business care sa se ocupe de monetizarea unor servicii in care TVR exceleaza, de productie, de studiouri s.a.m.d., de monetizare a Arhivei TVR", a afirmat Lucian Romascanu.