Subiectul Rosia Montana a fost analizat in sedinta de marti a CNA in absenta membrilor Narcisa Iorga, Florin Gabrea si Valentin Jucan. La dezbaterea pe aceasta tema au participat Laura Georgescu, presedintele CNA, Viorel Vasile Buda, vicepresedintele CNA, si membrii Consiliului Lorand Turos, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Rasvan Popescu si Radu Calin Cristea. 

Prezent la sedinta CNA de marti, avocatul companiei Rosia Montana Gold Corporation, Sergiu Cretu, a solicitat Consiliului amanarea luarii unei decizii pe subiectul Rosia Montana. 

CNA a decis insa sa continue discutarea subiectului, avand in vedere ca la Consiliu au fost primite peste 2.000 de reclamatii privind modul in care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare miniera de la Rosia Montana si al protestelor celor care se opun acestui proiect. 

La propunerea Laurei Georgescu, presedintele CNA, Consiliul a hotarat sa aplice o decizie de intrare in legalitate in privinta celor 11 spoturi, fapt care presupune ca acestea nu mai pot fi difuzate in forma actuala. 

"Propun o decizie de intrare in legalitate si oprirea campaniei. Nimic nu ii impiedica (pe sustinatorii proiectului de exploatare de la Rosia Montana, n.r.) sa vina cu spoturi modificate care sa fie in regula si care pot fi difuzate", a spus Laura Georgescu. 

S-a considerat ca aceste spoturi au incalcat articolul 29, aliniatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit caruia "Comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte urmatoarele conditii: sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei".

Opt membri ai CNA au considerat ca "exploatarea cu cianura" este o metoda care dauneaza sanatatii si sigurantei populatiei.

De asemenea, CNA a considerat ca spoturile respective nu au informat corect publicul, incalcand articolul 93 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia "Comunicarile comerciale audiovizuale trebuie sa respecte, indiferent de forma si de durata, principiile de protectie a minorului, de informare corecta a publicului, de respectare a demnitatii umane, de asigurare a unei concurente loiale".

Totodata, Consiliul a considerat ca spoturile respective au incalcat articolul 104 din Codul de reglementare ale continutului audiovizual, potrivit caruia "Sunt interzise publicitatea si teleshoppingul in care se utilizeaza practici comerciale inselatoare sau practici comerciale agresive".